larhog Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Skal ha meg sub, akkurat kjøpt meg Jamo s606 og tenkte å fylle opp med resterende, men først sub. Jeg har sett på sub fra samme merke, Jamo 250 og Jamo 650 Til informasjon, så er ikke rommet dette står i så alt for stort. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Kan ikke helt skjønne at 2 subber skulle være noe poeng fremfor 1. Jeg ville nok heller lagt penga i 1 stor kvalitetssub. Lenke til kommentar
larhog Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 Det er til hjemmekinobruk btw! Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Kan ikke helt skjønne at 2 subber skulle være noe poeng fremfor 1. Jeg ville nok heller lagt penga i 1 stor kvalitetssub. same as he said Lenke til kommentar
larhog Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 Kan ikke helt skjønne at 2 subber skulle være noe poeng fremfor 1. Jeg ville nok heller lagt penga i 1 stor kvalitetssub. same as he said Utdrag fra test: To er bedre enn én En subwoofer på hver side av fronthøyttalerne gir en jevnere bassrespons enn med én enslig subwoofer, uansett hvor denne er plassert i rommet. Timingen blir bedre med to, og dermed vil attakket stemme bedre med høyttalernes, som gir et mer sømløst og stort lydbilde og bedre dynamikk. Det koster mer, men er ofte verdt pengene. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Det er nok en sannhet med store modifikasjoner. Hvis vi snakker high end utstyr så kan jeg kanskje til dels være enig men Jamo havner ikke i denne kategorien. Det er enorm forskjell i respons og lydbilde på f.eks en god sub fra B&W og Jamo. Hvis du har mulighet så anbefaler jeg deg å ta en tur til HIFI klubben og be om å få demonstrert noen sub'er. Lenke til kommentar
Olli12345 Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 I denne prisklassen vil èn bedre sub være bedre enn to mindre. Det er klart at snakker man om jevnere bassrespons og flere lyttpossisjoner vil nok to subber være bedre, men snakker man bassvolum og basskvalitet vil èn klart være bedre. Jamo subbene hadde jeg sett litt vekk fra. Jeg har ikke hørt disse selv, men da igjen har jeg ikke hørt stort om de heller i form av testresultater. I denne prisklassen vil en XTZ sub være et langt bedre alternativ. Disse blir skrytt opp i skyene og til tider kan det virke som de er det eneste alternativet i denne prisklassen. Disse finner du også på bruktmarkedet. http://www.surround.no/product/471936/XTZ-99-W10.16-pianolakk.html Lenke til kommentar
qwert Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Biampet med en forsterker som sparker litt gir S606 et ganske solid basstrøkk. Det kreves litt effekt for å flytte på to 8" passive woofere. Nå har jeg ikke hørt S606 med subwoofer(e), men jeg har... uhm... "hørt" at ting kan bli ubalansert (plasseringsproblemer med tanke på å oppnå "retningsløs" bass samt å finne en god crossover) med "bare" en subwoofer. Hvis man må justere bort de lave frekvensene fra frontene uansett kunne man jo like godt kjøpt mindre høyttalere i utgangspunktet. Trådstarter kunne kanskje fortelle hvilken forsterker/reciever som brukes og hvordan frontene er koblet opp? Lenke til kommentar
Olli12345 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Nå har jeg ikke hørt S606 med subwoofer(e), men jeg har... uhm... "hørt" at ting kan bli ubalansert (plasseringsproblemer med tanke på å oppnå "retningsløs" bass samt å finne en god crossover) med "bare" en subwoofer. Hvis man må justere bort de lave frekvensene fra frontene uansett kunne man jo like godt kjøpt mindre høyttalere i utgangspunktet. Det stemmer det, men som jeg nevnte så er dette systemet i nærheten av godt nok til å favoritisere to subber framfor en. I så fall skal du ha en ekstremt stor forkjærlighet for jevn bassrespons, en kjærlighet som strekker seg langt lenger enn lydkvalitet, volum og hvor dypt bassen går. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Jau. Poenget mitt, om enn kanskje godt skjult, var at det kanskje kunne være bedre å vurdere recieveren enn subwoofere på disse høyttalerne. Hørte dem når de var ganske nye på markedet (biampet med en TX-SR805, tror jeg) ble jeg overrasket over hvor solid bassresponsen var. Så har jeg senere blitt fortalt av eieren at han aldri ble fornøyd med én subwoofer, vurderte to, men så solgte den første igjen. Nå som Lefdal har drevet å "gitt bort" dette settet til 2990,- (og helt nede i 1990,-) i det siste er de kanskje parret med en del low-end recievere som gir et skuffende totalresultat i den lavere delen av lydbildet. Uten at jeg vet hvorvidt dette er tilfelle for trådstarter. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Hvis du har råd til Jamo 650, så driter du i denne, og kjøper XTZ sin 12" i stedet. Dette er en meget meget god sub. Får topp karakterer fra alle. De fås hos surround.no De fås i forskjellige finisher, piano sort er litt dyrere enn den uten. http://www.surround.no/product/485720/XTZ-99-W12.16-Sort-Matt.html Kan garantere at denne funker bedre enn Jamo sine, uten å ha testet Jamo. Lenke til kommentar
porlaket Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 For ca5000,- i for subwoofer, ville jeg lett gått for enten xtz eller svs sin 10". Ingen suber kan slå disse i denne prisklassen. Lenke til kommentar
Weezel Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Nå har jeg ikke hørt S606 med subwoofer(e), men jeg har... uhm... "hørt" at ting kan bli ubalansert (plasseringsproblemer med tanke på å oppnå "retningsløs" bass samt å finne en god crossover) med "bare" en subwoofer. Hvis man må justere bort de lave frekvensene fra frontene uansett kunne man jo like godt kjøpt mindre høyttalere i utgangspunktet. Det stemmer det, men som jeg nevnte så er dette systemet i nærheten av godt nok til å favoritisere to subber framfor en. I så fall skal du ha en ekstremt stor forkjærlighet for jevn bassrespons, en kjærlighet som strekker seg langt lenger enn lydkvalitet, volum og hvor dypt bassen går. Helt klart enig i at Jamo høyttalerne ikke er high end, men her er en test med akkurat disse høyttalerne og to suber. Riktignok med 2 av subbene som "hører" til. http://www.lydogbilde.no/test-jamo-s-606-hcs-6-ekstra-sub250.79291.67o4149o.lbt.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå