Gå til innhold

Bytte ut Readon HD5870 til noe bedre? ?

Tommyeen

Anbefalte innlegg

Har ett Readon HD5870, men er ikke helt fornøyd.. Litt småbugs på enkelte spill, å ustabilt.. En dag funker det, neste dag bugger det:( hvilket kort anbefales til skikkelig rå grafikk? Noen anbefalinger? Vil ha rå og pen grafikk:) forklar gjerne hva som er bedre med kortene dere anbefaler:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, HD 5870 er vel et av korta som anbefales for rå grafikk så jeg ser ikke helt hvor du vil hen her.

Du kan jo bytte til et 5970 men de korta lider som regel av microstutter og det vil vel du også se på som feil.

Jeg tror nok at hvis du går over maskinen din, evt reinstallerer os, drivere etc så vil problemet løse seg på den måten.

Jeg antar her at resten av maskinen din står i stil til skjermkortet du har, at du har nok minne, god nok cpu til å fore skjermkortet med data etc.

Lenke til kommentar

Jeg tror bestemt at maskinen din skal fungere mer enn bra nok med det oppsettet du har. Cpuen din er mer en kraftig nok til det skjermkortet så jeg tipper at det enten er et driverproblem, eller at du ikke har funnet optimale innstillinger for skjermkortet ditt. Det kan hende at en liten tweak på innstillingene kan løse hele greia men jeg er ikke riktig mann å spørre om mulige fallgruber i så henseende.

Du bør også være 100% sikker på at maskinen din er fri for malware/virus.

Lenke til kommentar

Jeg tror bestemt at maskinen din skal fungere mer enn bra nok med det oppsettet du har. Cpuen din er mer en kraftig nok til det skjermkortet så jeg tipper at det enten er et driverproblem, eller at du ikke har funnet optimale innstillinger for skjermkortet ditt. Det kan hende at en liten tweak på innstillingene kan løse hele greia men jeg er ikke riktig mann å spørre om mulige fallgruber i så henseende.

Du bør også være 100% sikker på at maskinen din er fri for malware/virus.

Ja slettet driver til skjermkort å installerte den nye.. Virker som om at det funker nå. :) har det hensikt å kjøpe enda ett 5870 å kjøre dem crossfire? Hva blir bedre? Grafikken kan jo ikke bli bedre enn å ha instillinger på high på spillene. Så hva er pluss med å kjøre to kort ilag?

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så er det et massehysteri ute og går når det gjelder ytelse, både grafikk og cpu ytelse.

Man kan jo bare ta en maskin med f.eks 2x5870 kort i sli konfigurasjon gjerne parret med en god i7 cpu.

La oss tenke oss at denne konfigurasjonen drar f.eks Bad Company 2 med framerates opp mot 266frames/sekund.

Så kan du ta en moderat speccet maskin med et 5870 kort og en grei i5 cpu, denne konfigurasjonen klarer også helt fint å dra Bad Company 2 men frameraten er kanskje ikke høyere enn 125frames/sekund noe som er langt over det man behøver eller klarer å se med det blotte øye. Begge maskiner klarer å dra spillet helt fint uten av brukeren opplever noen som helst foringelse av spillopplevelsen fra den ene maskinen til den andre.

Derfor så er det liten grunn til å spa opp tusenvis av kroner for en sli konfigurasjon hvis den maskinen man har allerede klarer å dra spillet helt utmerket med et kort. Det er ihvertfall min mening.

Lenke til kommentar

Nuvel, øyet har ikke noen begrensning på hvor mange Frames det kan se, det er mer hva man oppfatter.

Men i realiteten hvis man har en 60hz skjerm trenger man ikke mer enn 60 FPS i og med at skjermen ikke kan vise mer enn dette, har man mer enn 60 er det faktisk bilder som IKKE viser.

Kan lese her hvis du lurer på hva jeg mener med øyet: Klikk på meg! :D

Tommyeen, hvilke spill spiller du? og hvilken FPS har du i disse spillene, og er det bare for høyere FPS i disse spillene du vil ha mer kraft?

Lenke til kommentar

Litt info vedr. feil benevnelser i innlegg ovenfor.

ATI skjermkort kjøres i CrossFire som TS nevner ikke SLI som vidarkri nevner.

Du må da sjekke om HKet ditt støtter CF, og helst 16x16 modus.

Med 2x5870 vil du få mye bedre ytelse i flere spill, men det er avhengig om spillene utnytter CF.

Innlastingstider vil reduseres mye, halvert innlasting eller mer er vanlig.

Var jeg deg ville jeg ventet med et 5870 kort til, da 1 er mer en godt nok i dag.

Vent til prisen går ned og du føler at du trenger bedre grafikkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...