Gå til innhold

Spørsmål om ny pc


Anbefalte innlegg

som de andre sier så tror jeg også at dette er penger han kunne brukt på mye annet.

 

byttet prosesoor med 950(nettopp kuttet prisen med 50%), tittet litt på noe billigere hovedkort(det som er valgt er beregnet for de som skal klokke en del), noe billigere ram(ikke vits med 2000 mhz om han ikke skal klokke dette dyret til månen), 2x gtx 460(billigere og utkonkurerer 1x480), kabinettet er en smakssak så det får stå som han vil samt at han kan godt gå ned til en 750W strømforsyning.

 

edit: ville gått for noe slikt

finner det sikkert for en rimeligere totalpris andre steder.

Endret av thiscouldbeanyone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DEt spiller ingen rolle hvor mye han bruker den, men hva han bruker den til. Om han kjøper en pc til halve prisen nå, og en ny en til like mye om to år, så kan jeg nesten garantere at han ikke vil merke forskjell nå, men han vil merke enorm forskjell om 2-3 år når han oppgraderer.

 

skal vel brukes til gaming, ganske overkill med den prosessoren da sikkert? vet ikke hvor mange kjerner de fleste spill klarer å utnytte jeg men?

 

som de andre sier så tror jeg også at dette er penger han kunne brukt på mye annet.

 

byttet prosesoor med 950(nettopp kuttet prisen med 50%), tittet litt på noe billigere hovedkort(det som er valgt er beregnet for de som skal klokke en del), noe billigere ram(ikke vits med 2000 mhz om han ikke skal klokke dette dyret til månen), 2x gtx 460(billigere og utkonkurerer 1x480), kabinettet er en smakssak så det får stå som han vil samt at han kan godt gå ned til en 750W strømforsyning.

 

edit: ville gått for noe slikt

finner det sikkert for en rimeligere totalpris andre steder.

 

 

handlelista på linken din er tom : \

 

men tror han har tenkt å clocke pcen litt hvertfall, trenger kanskje ikke så dyrt hovedkort for det?

Lenke til kommentar

Det er ikke mange spilltitler som støtter flere kjerner. Nå er det ikke lenge til Intel kommer med en hel haug nye prosessorer også. Kjøp i5-760 og en god kjøler, de kan man klokke til 4GHz på luft. Så kan han heller spare opp mellomlegget på 15k til evt. en ny maskin om 6 måneder, da Intel-nyhetene og AMD 6-serien er kommet ut.

 

Ta en titt på https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225711 og bytt ut skjermkortet med GTX480, kraftigere PSU og legg til en SSD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...