AndyPanda Skrevet 12. september 2010 Rapporter Del Skrevet 12. september 2010 Føre det. Det kan være kult hvis du klarer å føre det Lenke til kommentar
SML Skrevet 12. september 2010 Rapporter Del Skrevet 12. september 2010 Jeg hørte faktisk en grei en idag. "Du bærer/drar plagget/antrekket med stil" Lenke til kommentar
thrice Skrevet 12. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. september 2010 Du bærer plagget fungerer fint til formelle klær, men føler ikke det er like universelt. Man bærer ikke f.eks streetwear-klær. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. september 2010 Rapporter Del Skrevet 12. september 2010 I hvert fall ikke med stil. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. september 2010 Rapporter Del Skrevet 13. september 2010 Hva med å sette opp en vote over forslagene? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 14. september 2010 Rapporter Del Skrevet 14. september 2010 Har du sendt mail til Språkrådet thrice? Følger med i spenning her, har dessverre ingen gode forslag å komme med. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 14. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. september 2010 Sendte mail nå. Ser for meg mye oppgitthet og wtf-uttrykk når de leser mailen. Lenke til kommentar
Nash Skrevet 14. september 2010 Rapporter Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Kan jo ta en liten MoV demonstrasjon utenfor kontorene deres Alle i MoV uniform Endret 14. september 2010 av Nash Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 14. september 2010 Rapporter Del Skrevet 14. september 2010 MoV uniformen er forresten Onepiece, crocs, bandana, og platinablondt hår Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 14. september 2010 Rapporter Del Skrevet 14. september 2010 Ed Hardy onepiece, vel og merke. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 14. september 2010 Rapporter Del Skrevet 14. september 2010 Fett, da har jeg uniformen allerede, og slipper å kjøpe. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 18. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Fikk svar av språkrådet. Jeg har alltid ment at det bare er tull Svar:Vi er strengt tatt ikke de rette til å svare på dette, for det er norsk språk vi har kompetanse i og kompetanse til å svare på spørsmål om. Ordbøkene forklarer ”pull off” som blant annet ’ha suksess med, klare’, men går ikke inn på den bruken som du sikter til, spesielt. Jeg forstår likevel at det dreier seg om en sterkt rosende vending. Det er nok mange måter gi sterke komplimenter for antrekk på også på norsk (”den dressen kledde du virkelig”, ”det var stilige sko” osv .). Ved å diskutere dette med flere får dere sikkert fram flere alternativer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Er vel slik at det ikke er ord og ut uttrykk for alt på alle språk da Lenke til kommentar
thrice Skrevet 18. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Fremdeles lite imponert. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Lol @ språkrådet. De har virkelig lite å gjøre om de tar seg tid til å svare på slike henvendelser. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 18. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Vel ja. Du har da sett de i media i det siste. Hvis det ikke er problemer må man skape de. Mye det samme som kjønnsforskere. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Man skulle tro de hadde noe bedre å gjøre. Avskaffe nynorsk eller noe... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå