Hugol Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Hei. PCen min ble selvbygd for rundt 2 måner siden av en hyggelig fyr som har gjort det før (med peiling altså). I de 2 første ukene hadde jeg konstant feil med skjermkort som gikk vekk etter 2 uker. Så kom det noe rare typer feil. Det viser seg at alle Software som bruker internett: WoW, Steam, CoD, iTunes og Nettlesere krasjer meget ofte eller vil ikke fungere som de skal. Jeg kan heller ikke se alle bildene på div. nettsider i nettlesere ettersom de plutselig ikke vil bli lastet opp. OSen har også krasjet en rekke ganger (Win 7) så jeg tok PCen tilbake til karen som mekka den for så å spørre hva som var feil. Han hadde fjernet noen detektere trojanere og noe spy saker som han hadde fjernet og mente pcen funker som bare det, men neida. De samme probleme er her fremdeles utenom at jeg enda ikke har fått Win 7 krasjet, men dette skjer en gang i uken ca. så det kan fortsatt forekomme! Hva skal jeg gjøre? Vil ha pcen min til å funke NÅ! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Det kan jo være at innstallsjonen er blitt skadet av malware eller at det er noe hardware som er inkompatibelt i maskinen. Anbefaler deg å reinnstallere boksen og så om det hjelper, sjekk også at minnet er kompatibelt med hovedkortet evt kjør en minnetest hvis de er kompatible. Ustabil spenning fra powersupply kan også være en feil. Å finne ut av hva som er feil på en ustabil maskin er tidkrevende. Endret 11. september 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Hmm, du kan jo høre med fyren med peiling som bygde den... Ellers hadde jeg begynt med å hoste opp den tusenlappen det koster for ekte windows, formatere disken (Har du flere enn en disk i maskinen ta ut alle som ikke skal være systemdisk) installere windows og MS Essentials. Funker det enda ikke kan du begynne å vurdere hw feil, men symptomene tyder på software relatert løsning... Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 duger egentlig essentials til noe? har aldri testet det Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Er flott det. http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/ondret/avc_report26.pdf Gammel rapport, men greit å holde seg til de som får advanced + Kan også være en fordel at det er laget av ms, bedre integrert i windows... Endret 12. september 2010 av Adjin Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 hvordan er det med resursbruk? spiser det opp alt av ressurser er det jo lite vits. Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 http://www.hardware.no/artikler/microsoft_security_essentials/72347 Bruker vist ca 4mb enten det er aktivt eller i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 nice. da bytter jeg ut avast i morgen eller kanskje i kveld Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 Hmm, du kan jo høre med fyren med peiling som bygde den... Ellers hadde jeg begynt med å hoste opp den tusenlappen det koster for ekte windows, formatere disken (Har du flere enn en disk i maskinen ta ut alle som ikke skal være systemdisk) installere windows og MS Essentials. Funker det enda ikke kan du begynne å vurdere hw feil, men symptomene tyder på software relatert løsning... Rart at jeg FAKTISK har ekte Windows da. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Som nevnt over så finnes det ikke noen magisk fix her. Du må feilsøke og finne ut av dette, enten på egenhånd eller spørre en som har peiling om hjelp. Jeg er 100% sikker på at dette er en relativt smal sak å fikse for en med solid databakgrunn. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 Får sende den på PC rep eller noe ligne nde da ettersom fyren jeg spurte gjorde alt han kunne for å fikse den uten resultat. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Hva slags bakgrunn har han du brukte?? Hvis han er dyktig så vil jo han kunne fikse det for deg. Greia er vel kanskje at han ikke gidder å jobbe gratis. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 PM Sendt Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Rart at jeg FAKTISK har ekte Windows da. He-he, my bad, folk som kan ting og bygger pcer for andre gratis har en tendens til å bruke tpb windows. Men løsningen er fortsatt den samme, men den enkle modifikasjonen at du bruker windowsdvden du alt har. Endret 12. september 2010 av Adjin Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Er så utrolig frustrert! Hva kan jeg gjøre?! Har ingen peiling på data omtrent og jeg har ingen anelse om hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå