Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ekskjersten prøvde å henge seg

Gjest Hjelp

Anbefalte innlegg

Hei er en fyr på 20 og har vel møt livets mest skremende opplevelse hittil.

Ja for en måned siden Gjord jeg det slutt med ei jente etter et relatift langt forhold

etter som hun dreiv å rota med en annen. Dum snill som jeg er klarte vi å komme

til enigheten med å vere venner. Så her en forleden kveld satt hu full som ja... På trappa mi

og gråt så jeg slapp hu inn. Vi satt på sofan og hu kom etter vert fram med at hu savn meg

og ville ha meg tilbake å som jeg så pent jeg klarte å Svare at ikke var blant mine planer.

Dette var noe hun sa hun kunne forstå men ble litt veldig lei seg.

Jeg lot hu låne senga for nattan og la meg på sofan.

Dagen etter våknet jeg av et stor rabalder ettersom hun prøvde å hnge seg på romet mitt.

Jeg klarte heldig vis å få hu ut av Knuta. Men er meget bekjymret siden hu sier hun gjore det fordi

jeg ikke ville ta henne tilbake.

Lurer på hva jeg skall gjøre hu er jo bare knappe 18år og prøver å ta sitt eget liv.

Plzz hjelp meg her a noen med no råd eller no??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortell foreldrene til jenten om selvmordsforsøket hennes, slik at de er obs på det.

Som de over sier, få henne til å oppsøke psykolog.

Prøv å snakke med henne selv, så hun forstår at hun skader deg og sin egen familie om hun tar selvmord. Selvmord er egoistisk, som oftest etterlater man mange sørgende.

Og uansett: Dette er ikke din skyld. Hun var utro og alle kjenner spillereglene i forhold. Om ikke annet er avtalt, er utroskap mer enn god nok grunn til brudd. Nå vet ikke jeg om du er sånn som bebreider deg selv, men håper ikke det.

Lenke til kommentar

Hmm, trodde [...] indikerte forståelig sarkasme. På samme måte som jeg er skeptisk til overdreven bruk av medisiner, er jeg skeptisk til bruk av psykolog / profesjonell hjelp i enhver situasjon.

Hennes dramatiske reaksjon trenger ikke å sykeliggjøres. Avvisning gjør vanvittig vondt og fører derfor ofte til sterke følelser og reaksjoner. Det beste for denne jenta slik jeg leser situasjonen er ikke problematisering, men heller støtte fra foreldre og venner samt tiden til hjelp for å komme over ts.

Edit: Det er selvfølgelig temmelig arrogant av meg å helt utelukke profesjonell hjelp i en slik situasjon, da bagatellisering av en (tilsynelatende?) alvorlig situasjon selvfølgelig kan få konsekvenser.

Av den grunn gjentar jeg spørsmålet til ts: hvor gjennomført var dette forsøket på å henge seg?

Endret av blured
Lenke til kommentar

Ringte du etter ambulanse/politi etter forsøket? Hun trenger profesjonell hjelp. Dessuten mener jeg det ville vært urettferdig å klandre deg selv på grunn av dette. Det er ikke din skyld, det var hun som "rota" med en annen. Du burde ikke ha noe skyldfølelse på grunn av dette. La legene ta seg av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...