Huggslangen Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Kan Iran være den utløsende faktoren som endrer krigens natur fra en assymetrisk "skjult" krig, til en konvensjonell krig, med utgangspunkt i midtøsten? Vi så de samme signalene på slutten av 30'tallet, og da som nå ble advarslene dysset ned og underdrevet av ignorante krefter. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Vi så de samme signalene på slutten av 30'tallet, og da som nå ble advarslene dysset ned og underdrevet av ignorante krefter. Nå må du huske at den tiden ble regjert av en ekstrem "Vi skal aldri mer ha en krig" politikk du ihvertfall ikke finner i verden i dag... Men mulighetene er der ja, selv om jeg tror at også de verste islamistene ser at det er en krig de kommer til å tape.... Problemet med dem er at de ser på det som en ære å ta så mange med seg som over hodet mulig... og driter tynt i om det er deres egne de tar meg seg også... Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Nå må det sies at muslimer kun blir shahid (vitne/martyr) dersom de faller i en strid for å spre Islam. Det er ikke vilkårlig hvordan de dør, og hvilken strid de kjemper. På den andre siden er jeg enig i uttalelsen om at de mest radikale gir faen i om de dreper sine egne, ihvertfall i stor nok grad til at de utfører angrep som de vet vil drepe egne i prosessen. Al-Qaida publiserte en fatwa for ikke så lenge siden, der de ønsket anerkjennelse for at sivile tilfeldige drepte også skal anerkjennes som martyrer, da de indirekte døde i kampen for Islam. Jeg vet ikke hvor godt dette ble mottatt, men det sier noe om mentaliteten til al-Qaida. Nå snakker vi riktignok om Iran, og ikke bare et muslimsk terrornettverk. I følgende film sier Mahmoud Ahmadinejad at Iran er "en fanebærer og et eksempel for den Islamske verden". Hva tror dere han legger i dette? http://www.youtube.com/watch?v=FckLO8HcNyo Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Arab states in the Gulf are ordering U.S. weapons worth some $123 billion in an effort to counter Iran's military power, one of the largest re-armament exercises in peacetime history. http://www.cfr.org/about/newsletters/editorial_detail.html?id=2187 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå