Gå til innhold

Var uheldig å slette noen filer i fra søppelkurven. Hvordan få de tilbake?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antagligvis ikke "bugget" software. Men filer som er overskrevet med ny infomasjon/data/filer er umulig å gjenskape. De fleste (alle?) program som skal reded filer krever at de reddede filene blir lagret på en ny harddiskpartisjon i redningsoperasjon. Enhver skrivoperasjon til den harddiskpartisjonen ødelegegr muligheten for å redde flere datafiler. Og bilder er som alt annet, bare datafiler.

Lenke til kommentar

Antagligvis ikke "bugget" software. Men filer som er overskrevet med ny infomasjon/data/filer er umulig å gjenskape. De fleste (alle?) program som skal reded filer krever at de reddede filene blir lagret på en ny harddiskpartisjon i redningsoperasjon. Enhver skrivoperasjon til den harddiskpartisjonen ødelegegr muligheten for å redde flere datafiler. Og bilder er som alt annet, bare datafiler.

Hei! Vel, jeg har fått tilbake filer fra filesalvage i "nybegynner"-modusen, men når jeg bruker "expert"-modusen så får jeg analysert disken, men ikke gjenopprettet filene. Den boksen "fryser" bare, og jeg får heller ikke krysset den ut, - selv hvor mange ganger jeg forsøker å gjøre det.

Har en ekstern harddisk som jeg skal lagre filene til, det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

1: Slutt å bruke Macen, i den grad det er mulig. Jo mer maskinen blir brukt, jo mindre er sjansen for at du får tilbake bildene dine. Det er godt mulig filene allerede er skrevet over, og at det dermed er svært vanskelige å gjenopprette de.

2: Du kan f.eks. ta en titt på Data Rescue.

3: Vi har alle gjort slike tabber -- det er slik man lærer seg skikkelige backuprutiner! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...