Gå til innhold

Låse desktop (3 skjerms oppsett)

gsp

Anbefalte innlegg

Har tre skjermer i mitt pc oppsett.

En 30" Dell (landskap) og to 20" Samsung skjermer (i portrett format).

Noe jeg er plaget med, som jeg tidligere ikke hadde problem med (husker ikke om det var før jeg fikk 30" skjermen).

Problemet kan jo ha med at jeg bruker DP på en skjerm, og DVI på de to andre.

Uansett, så vil jeg kunne skru på en av de to Samsung skjermene, uten at skjermoppsettet blir forandret.

th_29056_Skrivebordet_122_357lo.jpg

La oss si at jeg har et program oppe i en av småskjermene (som starter opp myye raskere enn Dellen) og jeg vil bare gjøre en kjapp endring eller noe sånn, så vil jeg slippe å starte opp 30" skjermen for å gjøre noe småting på 5 sekunder.

Noen som vet om en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry, ble en litt vasete start.. :p

Problemstilling:

Når jeg sitter med dataen, så har jeg gjerne to skjermer på, og noen vinduer i den midtre skjermen.

Og la oss si jeg skrur av begge skjermene, men så har jeg noe jeg skal se på kjapt (la oss si som står i den midtre skjermen) og for å slippe å starte 30" (som tar litt ekstra tid) så må jeg atm gjøre nettopp det, skru på begge skjermene.

Hvis jeg bare skrur på den midtre skjermen, er den ikke lengre i portrett modus, men landskap, og blitt primærskjermen.

Det jeg kunne når jeg hadde to skjermer, var å "låse" desktop, slik at jeg kunne skru på venstre skjerm, uten at den ble primærskjermen, og da bruke de vinduene jeg hadde oppe på den skjermen.

Dagens situasjon er at 30" er primærskjerm, og koblet via DP, de andre to er DVI og sekundær og tertiærskjermer.

Om det fortsatt er uklart får jeg prøve en gang til :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vel. Windows husker de forskjellige innstilliger av skjermer. Om du bare har den midterste på, så er det jo en selvfølge at den er primærskjerm da systemet ditt da i det øyeblikket bare har en skjerm. Hva annet skulle en singel skjerm være?

Lenke til kommentar

Et off topic-spørsmål:ser på bildet at du bruker en harddisk-docker.Jeg har selv nylig bestilt en selv, men jeg ønsker å vite, hvordan synes du det fungerer? raskt, politelig, modell?

Den funker som bare det. Stabil, men ikke så rask som disken kan være, siden det bare er usb 2.0.

Men det kan jo hende du finner en med fw?

Uansett, handy gadget til sånne som meg, som har utallige disker rundt omkring :)

Vel. Windows husker de forskjellige innstilliger av skjermer. Om du bare har den midterste på, så er det jo en selvfølge at den er primærskjerm da systemet ditt da i det øyeblikket bare har en skjerm. Hva annet skulle en singel skjerm være?

Det har ikke vært det før, men det var jo før jeg fikk meg 30" skjerm som bruker displayport osv.

Når jeg hadde bare de to 20" Samsung skjermene, hadde jeg ikke problem med å bare ha på sekundærskjermen.

Jeg ønsker bare å finne en løsning på å gjøre det nå, men tipper det er displayport som ødelegger for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...