realx Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Hei jeg er en 15 år gammel gutt! Skal kjøre opp til enten Lett MC eller Moped Hva er lurest å kjøpe, skal egentlig bare være å kjøre litt til treninger og byen å litt sånt. Men om man skal kjøre opp til Lett MC hvordan budsjett burde man evt ha da ? Håper på mange svar. Endret 11. september 2010 av realx Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 er du interessert i mc, og har planer om tung-mc lappen når du har passert 18, så kjøper du lettsykkel. skal du kun ha et transportmiddel fram til du får billappen, så kjøp moped 2 Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Hva som er lurest, det må nesten du finne ut av! Lettsykkel er dobbelt så morsomt som moped, men koster dobbelt så mye, og er vanskeligere og få førerkort til For min del, så vil prisen etter 2 år med lett lappen bli på ca 50000-60000. (sykkel til 35) Endret 11. september 2010 av mwftw Lenke til kommentar
Strandern Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hva som er lurest, det må nesten du finne ut av! Lettsykkel er dobbelt så morsomt som moped, men koster dobbelt så mye, og er vanskeligere og få førerkort til For min del, så vil prisen etter 2 år med lett lappen bli på ca 50000-60000. (sykkel til 35) Er cirka 3 ganger så dyrere å ta lettlappen hehe Lenke til kommentar
K-E Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Hva som er lurest, det må nesten du finne ut av! Lettsykkel er dobbelt så morsomt som moped, men koster dobbelt så mye, og er vanskeligere og få førerkort til For min del, så vil prisen etter 2 år med lett lappen bli på ca 50000-60000. (sykkel til 35) Er cirka 3 ganger så dyrere å ta lettlappen hehe Det kommer jo helt ann på kjøreskolen... Her koster mopedlappen rundt 5k og lett-lappen rundt 10k Selv betalte jeg 9800 ,- for lett-lappen Endret 17. september 2010 av K-E Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Mange jeg kjenner som har tatt mopedlappen, kom på ca 7000. Driver og tar lett nå, har regnet ut hva jeg har betalt og ca hvor mye mer jeg må betale, ble da på ca 11-12000. Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Til bykjøring ville jeg sagt moped. Hvis du skal ha bil når du er 18 ville jeg gått for moped. Hvis du ikke skal ta lappen på bil ville jeg sagt lettlappen. Til landeveiskjøring ville jeg sagt lettlappen. Hvis det er noen som skal sitte på ville jeg sagt lettlappen. Hvis du har tenkt å trimme ville jeg sagt lettlappen. Så slipper du. Selvfølgelig avhengig av økonomi. Lettlappen er også bedre opplæring enn mopedlappen. Kan jo ta lettlappen, og så kjøre moped en stund. Har den jo til senere. Greit å ha mulighet for å kjøre et rimelig fremkomstmiddel som ikke sinker trafikken. Lenke til kommentar
Hobsten Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Eg skulle egentlig ta Lett Lappen, men det blei ikkje nokke ut av. Det er eg egentlig veldig glad for. Gjekk i innkjøp av en moped og kjøpte meg masse småtterier utenom som eg ikkje hadde fått råd til visst eg skulle hatt lett sykkel Lenke til kommentar
livingman Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 moped. brume rundt i 40kmt og irritere alle andre i trafikken. lite krefter osv. men det er jo billigere en lett.. også vis du er ny i trafikken er det mye bedre og lære den i 40kmt en i 150kmt.. ( det hjelper ikke og lese en bok og tro at du kan kjøre. ) Lenke til kommentar
oyhje Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Kjøp moped, skal du kjøre i byen så kan de gjerne være en skuter, Jeg tok lappen på moped og kjøpte meg en peugeot speedfight til 5000, beste kjøpet jeg har noen gang gjort. Lenke til kommentar
Sippe Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Tok moped lappen og angra noe sykt på det etter på, skulle heller bare tatt lett lappen med en gang, men har heldigvis Bil sertifikatet nå så jeg slipper å tenke mere på det:P Grunnen til at jeg angra var at det var mangelfull opplæring på moped, og det er ikke så kult å kjøre rundt i 50km, og det blr ikke bedre når man tar plomba og får hjete opp i halsen når du ser politiet. Men det kommer jo helt an på hvor langt og hvor mye du kjører og hvordan økonomi du har om du skal velge lett vs moped Lenke til kommentar
Strandern Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hva som er lurest, det må nesten du finne ut av! Lettsykkel er dobbelt så morsomt som moped, men koster dobbelt så mye, og er vanskeligere og få førerkort til For min del, så vil prisen etter 2 år med lett lappen bli på ca 50000-60000. (sykkel til 35) Er cirka 3 ganger så dyrere å ta lettlappen hehe Det kommer jo helt ann på kjøreskolen... Her koster mopedlappen rundt 5k og lett-lappen rundt 10k Selv betalte jeg 9800 ,- for lett-lappen Faen ta deg Karl xD Jeg betalte samlet (med utstyr & banekurs) cirka 25 tusen... Lenke til kommentar
mortn89 Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Gå for lett-lappen du, vist du har råd til det og selve sykkeln angrer noe inni hampen på at jeg heller kjørte opp til moped, har blitt stoppa sikkert 50 ganger i løpet av sommerferien, fjærna plomberingen pluss at jeg har politi knapp på. Husker når jeg ikke hadde politi knapp, fikk nesten pusteproblemer når jeg så politi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå