torsiv Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Jeg vil her skrive om en erfaring jeg hadde hos Serviceproffen AS for en stund siden. Jeg leverte et Canon20D med en remote controller som heter Pclix, dette pga error99 som dukket opp etter en stund med intervall opptak. Jeg fikk en pris på ca 3500.- for reperasjon av dette, styggdyrt, men sendte inn utstyret etter å ha tenkt nøye gjennom om det var verdt det. Beklageligvis vart dette en total feilvurdering, men en lærer av sine feil... Det som skjedde var at jeg fikk kameraet med remote controller tilbake etter noen uker hos Serviceproffen. Betalte herligheten, og testet om utstyret fungerte. Men nei, errror 99 dukket opp igjen etter noen eksponeringer på intervallopptak. Jeg klaget selvsagt på servicen som var gjort hos Serviceproffen, men fikk bare som svar at problemet kunne de ikke fikse pga ukjendt remote controll, ikke Canon sin remote control. Beksjeden min var tydeleig og klar fra dag en at poenget med å sende utstyret inn til service var at utstyret måtte fungere sammen, error 99 skulle elliminerest. Og dette skulle de altså ordne på for 3500.-. Og de fikk på forhånd vite at remote controllen var en pclix, ikke Canon sin. Jeg kom ingen vei med mine klager på dette, jeg krevde pengene tilbakebetalt etc. Forbrukerkontoret var inne i bildet, men jeg orket ikke drive saken mi lenger, jeg hadde andre ting å bruke energien min på enn å krangle med Serviceproffen. Jeg har jobbet som NRK fotograf i ca 20 år, og aldri vært bort i dårligere service enn det Serviceproffen ga i dette tilfellet. Har sterkt vurdert å bytte til Nikon for å slippe Serviceproffen, men enn så lenge har jeg fortsatt Canon kameraer. Får bare håpe at utstyret holder seg feilfritt... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Som ansatt hos en forhandler av blant annet Canon, så har jeg en del å gjøre med Serviceproffen. Vi sender inn kamera, objektiver osv... til service flere ganger i uken. Stort sett synes jeg Serviceproffen er ganske greie å ha med å gjøre, og behjelpelige med det meste. Error 99 betyr ofte et problem i kommunikasjonen mellom objektiv og kamera, men offisielt så er det koden for alle ukjente feil. Det kan være et problem med den uoriginale fjernkontrollen (derav ukjent feil og error 99). I såfall har de jo fikset en feil som ikke var der i utgangspunktet. Dette burde Serviceproffen ha sjekket med en original fjernkontroll, og i såfall gitt deg beskjed om at selve kameraet var i orden. Skjer det kun med intervallopptak, og skjer det med kun ett eller alle objektiver? Og er nysgjerrig på hva står det i verkstedsrapporten at de har gjort? Lenke til kommentar
torsiv Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Som ansatt hos en forhandler av blant annet Canon, så har jeg en del å gjøre med Serviceproffen. Vi sender inn kamera, objektiver osv... til service flere ganger i uken. Stort sett synes jeg Serviceproffen er ganske greie å ha med å gjøre, og behjelpelige med det meste. Error 99 betyr ofte et problem i kommunikasjonen mellom objektiv og kamera, men offisielt så er det koden for alle ukjente feil. Det kan være et problem med den uoriginale fjernkontrollen (derav ukjent feil og error 99). I såfall har de jo fikset en feil som ikke var der i utgangspunktet. Dette burde Serviceproffen ha sjekket med en original fjernkontroll, og i såfall gitt deg beskjed om at selve kameraet var i orden. Skjer det kun med intervallopptak, og skjer det med kun ett eller alle objektiver? Og er nysgjerrig på hva står det i verkstedsrapporten at de har gjort? Verkstedrapporten eller kvitteringen om du vil er det min regnskapsfører som har, men jeg kan sjekke det etterhvert. Jeg fikk vite med Sericeproffen at kameraet fungerte sammen med Canon sin remote control, noe jeg visste fra før. Men som sagt så ville jeg at det skulle fungere også sammen med pclix controllen, dette pga at denne er veldig bra og kan programmerest etc. Og den fungerer helt fint sammen med mitt 5D MarkII kamera. Defor tenkte jeg at feilen måtte ligge i 20D kameraet. Feilen oppstår sammen med flere objektiv, og kun på intervallopptak. Men når de samme objektivenen står på 5D kameraet så fungerer alt bare fint sammen med pclix`en. Endret 12. september 2010 av datating Flyttet svar utenfor quote. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Ja, da tør ikke jeg spå akkurat hva som er feilen. Men jeg vil tro det er visse kompatibilitetsproblemer mellom Pclix og 20D som ikke finnes på 5D. Uansett, Serviceproffen har ikke levert den tjenesten du var forespeilet, og da burde de refundert pengene. I verste fall burde de kun ha tatt betalt for en forundersøkelse av kameraet, og ikke reparert en feil som ikke var der. Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Håper dette går greit med null tull.Merke: Canon Modell: EOS 40 D Demontere ,skifte defekt lukker unit , montere og justere opp. Pris ink. MVA: 2 135,50 sånn er det når man handler uten forbrukergaranti Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Min erfaring av Serviceproffen er at de er uprofesjonelle, dårlige på kommunikasjon og kundeservice og at de er dyre... Håper det blir bedre i fremtiden. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 ...Jeg fikk en pris på ca 3500.- for reperasjon av dette, styggdyrt, men sendte inn utstyret etter å ha tenkt nøye gjennom om det var verdt det. Beklageligvis vart dette en total feilvurdering, men en lærer av sine feil... Kan man nok si ja når original Canon TC-80N3-kontroller koster kr. 1200,- hos Komplett og at denne mest sannsynlig ville ha løst Err99-problemet ditt. 1 Lenke til kommentar
emero Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Ellers kan man lese hele tråden, og dermed få med seg at trådstarter var klar over dette, men ville bruke den uorginale, da den hadde fordeler for han som den orginale ikke hadde. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 OK???? Og hvis man leser hele tråden så sier trådstarter at det hele var en total feilvurdering som var det jeg kommenterte. Lenke til kommentar
emero Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Mente ikke å lage en diskusjon av det, Pingla, så sorry hvis du tok deg nær av det. Som jeg forstår det, var det å sende inn kamera til serviceproffen han mente var feilvurdering, pga nevnte problem med betaling for ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå