Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvorfor må man spille et spill og ikke bare være åpen og ærlig?

Gjest guttoslo_lurer

Anbefalte innlegg

Gjest guttoslo_lurer

De gangene jeg har truffet en jente jeg liker så har jeg lært meg at man er nødt for å spille et spill for å få henne interresert nok til å intrømme det.

Og det er jeg så møkk lei av..En gang lot jeg vær i å gidde å spille det spillet, men da gikk det ikke så bra og jeg følte meg egentelig ganske dum. fortalte henne ut at jeg liket henne osv osv..og for å gjøre historien kort..hun og jeg ble ikke sammen, og kommer aldri å bli sammen.

En stund etter ble jeg kjent med en jente jeg likte veldig godt..og det er hun jeg skal snakke om her i dette innlegget.

Vi fikk en godt øye til hverandre på jobben, og etterhvert begynte vi å sende en del meldinger til hverandre.

Vi begynte ettehvert å flørte...kanskje mere jeg enn henne, med det er jo sånn det pleier å være..jeg er jo gutten.

Vi møttes i fritiden og alt gikk kjempe fint.

Jeg bestemte meg også for denne gangen å droppe det spillet som jeg er så utrolig lei av.. så etterhvert begynte jeg å vise litt mer føelser, sende henne natta meldinger og gi henne mere av meg selv..

Men etter en snau uke så dabbet det litt av. Hun begynte å skrive korte meldinger, det kunne å lang tid før hun svarte osv osv..

Så tenkte jeg, helvete heller...javel så får jeg begynne å spille det dritt spillet igjen da.

Det første jeg gjorde var å slutte å flørte..så svarte jeg kort, og svarte aldri en melding med et spørsmål tilbake.. deretter så sluttet jeg helt å ta kontakt..selv om hun sende en melding.

Så får jeg plutselig en melding hvor det står at hun lurer på om hun har gjort noe galt, hvorfor jeg ikke svarer, og at hun tenker på meg.

Og da sitter jeg med spørsmålet..hvorfor kan man aldri være seg selv! og bare si hva man føler uten å måtte spille spill, og late som!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.

Når det er noen du ikke kan få, tror man det er en grunn til at man ikke kan få den, som at den er veldig bra eller man selv er for dårlig. Altså man tror den har stor verdi.

Om det er noen man kan få, tenker man at det er en som ingen andre vil ha og derfor tror man den har har liten verdi.

Om det er noen man kan få men mister fordi man ikke passer på den, vil man i de fleste tilfeller både være litt care men også savne den litt, ofte nok til at man leter etter den igjen.

Ekkelt spill ja!

MEN! Det er ikke alltid et spill. Det kan være enklere grunner til å ikke si ting med en gang. Dette er at

-jenter har ulike preferanser til gutter

-om du sier ting med en gang, er det ikke sikkert hun har fått sjansen til å se de sidene av deg som hun ville falt for enda, før det er for sent.

-om du sier ting med en gang til en jente som allerede liker deg funker det nok fett... :) Men det er ikke lurt å bare ta til takke med den første som sier "ja" med en gang, strekk deg etter det beste.

Endret av dkny
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det man ikke får (eller ikke helt sikkert vet at man får) er det man vil ha. ved å være for åpen og ærlig fjerner du spenningen. spenningen er med på å holde det hele interessant. spenningen fører blant annet til usikkerhet. og usikkerheten forsterker følelsene. ihvertfall til en viss grad.

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar

...mye klokt.

Jeg vil også kaste inn noe jeg hørte en gang, nemlig at når du først hilser på ei dame så ser hun ikke deg, men alle mennene som har gått før deg.

Dette, sammen med den fine egenskapen kalt generalisering, kan fort spenne bein hvis man ramler ut med "jeg har følelser for deg" for fort fordi du blir sammenlignet med de som har sagt/gjort det samme og ble klengete, nødne og kjedelige. Dermed blir du oppfattet som en i rekken av tafatte idioter og interesse-o-meteret synker ganske fort.

Kan godt hende du er verdens herligste person bare man blir kjent med deg, men hvis du starter med å oppføre deg som en det går tretten av på dusinet så blåser du fort sjansen for å få vist fram dette.

Lenke til kommentar

Hvis man henger sammen og går jevnlig på date, så sier det vel egentlig seg selv at man LIKER hverandre .. Ikke forelsket,men liker.. Så da syns jg det blir kunstig å skulle prøve å signalisere noe annet overfor den andre. Så det å si til den andre at man liker vedkommende burde ikke være noe risiko for noe so

helst spør du meg.. Oppfører man seg derimot som man ikke kan spise,sove eller tenke på noe annet enn den andre på et tidlig tidspunkt-eller FØR den andre er blitt forelsket er nok ikke dette særlig lurt! Det er hva jeg tenker..

Lenke til kommentar

det man ikke får (eller ikke helt sikkert vet at man får) er det man vil ha. ved å være for åpen og ærlig fjerner du spenningen. spenningen er med på å holde det hele interessant. spenningen fører blant annet til usikkerhet. og usikkerheten forsterker følelsene. ihvertfall til en viss grad.

Godt oppsummert.

Hvis alle kort er på bordet fra første stund blir det hele selvfølgelig mindre spennende og intenst. Usikkerheten på om den andre føler det samme er sånn som får deg til å tenke på personen, og jo mer du tenker på personen jo mer følelser får du ofte.

Pluss hele den greia med at det man får for lett setter man ikke pris på, på samme måte som ting som man faktisk har jobbet for.

Lenke til kommentar

Det er et sinnsykt kjedelig spill, har utforsket det litt selv. Når jeg sier rett ut hva jeg mener, avtar vanligvis forholdet brått etter min erfaring!

Spiller du litt uinteressert så blomstrer spenningen, men det kan ta så lang tid! Er også en irriterende følelse å være betatt og lure på hvordan den andre synes om den andre!

Lenke til kommentar

hvis man møter ei jente som spiller spill, så kommer forholdet ALDRI til å fungere på lang sikt. Du vet at du har truffet jenta i ditt liv den dagen du sitter stille med ei jente i et rom, uten å si noe, uten at det blir pinlig stemning (Pulp Fiction, men allikevel sant). Den dagen du ubetinget stoler på henne, og du ikke trenger noen form for bekreftelse både for det ene eller det andre. Om meldingen er kort eller lang skal ikke være kilde til krangling mellom to voksne mennesker som er virkelig glad i hverandre.

Med andre ord: Spill i et forhold er et symptom på barnslige jenter.

For guds skyld; Hold deg langt vekke fra barnslige jenter.

• Liker 5
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er det noen her som har noe erfaringer med å "starte på nytt"? Det vil si at man kanskje har vært litt for lett uoppnåelig, og at hun dermed ikke kanskje "rakk" å bli forelska. Er det noen som har noe erfaringer på å komme noen vei etter noe slikt, eller sier alle bare gi opp og move on?

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke tid på en jente som velger å gå rundt grøten? F...meg latterlig med folk som skal spille kostbar. Jeg personlig går lei av gutter etter sinnsykt kort tid hvis de spiller kostbar i mere eller mindre grad. Jeg er mye bedre enn som så, og det er nok du også.

Nei, finn deg heller en med ryggrad og som tør å si hva hun vil!

Edit: Whups. Så ikke at denne tråden var 3 mnd gammel...

Endret av Frk. Snasen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...