Lappyo Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Hei. Hver gang min søster begynner å laste ned noe, så funker nesten ingenting lengre. Surfing går fantastisk tregt og det er bare å gi opp å prøve å spille noe over nettet. Så jeg lurer på om det finnes noe for å prioritere spill og surfing over nedlastinger. Jeg har en 25000kbs/1800kbs linje(tror jeg), og jeg skjønner ikke at spill og surfing skal stoppe helt opp når noen laster ned 1 fil med 600kbs. Man skulle tro at med en linje på 25000kbs ned, skulle kunne takle dette? Håper noen kunne gi med et lurt svar på dette kjedelige problemet:) På forhånd takk. Lenke til kommentar
grooovy Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Tror du bør forklare problemet med litt mer detaljer. Trådløst? Mange brukere på nettet ditt? Speedometer-test? Utstyr? Lenke til kommentar
kevral Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 La meg gjette: 1. søster bruker en torrentklient? 2. søster har brukt torrentklientens innebygde speedtest til å sette opp maks båndbredde og maks samtidige forbindelser? 3. ruteren er gammel, billig, og/eller levert av nettleverandøren, og takler bare en håndfull samtidige forbindelser? En råtten ruter vil knele ved 200 åpne forbindelser, hvis ikke før. Det er ikke vanskelig å få 200 forbindelser med en populær torrent fra en åpen tracker. Hvis jeg har rett i ovenstående er punkt 1 å strupe antall Simultaneous Connections i søsters torrentklient til kanskje 100 eller 150. Gå inn i Settings/Preferences og let etter Global Maximum Connections eller noe lignende. Punkt 2, hvis vi snakker om et fildelingsprogram i det hele tatt, er å sjekke at hun ikke makser opphastigheten på linja. Begrens programmet hennes til 50-60 % av total opplastingshastighet. Eller mindre. Punkt 3 er å kjøpe en ruter med skikkelig Quality of Service (QoS) og deretter sette opp skikkelige prioriteringslister. Noe googling kan påregnes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå