Gå til innhold

Jakten på en mobiltelefon med litt kraft i til rundt 4000

007CD

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg i telefon dilemmaet, og jakter på en ny mobiltelefon da min gamle spanskjøpte Nokia 3120 synger på siste verset.

Er villig til å slenge inn 4000 om jeg må men det jeg er ute etter er vell mest sannsynlig en Android telefon med WiFi som jeg antar er standard? Grunnen er at jeg har funnet en VNC applikasjon som jeg tenker å bruke på serveren min og resten av PCene her i huset som opererer uten skjerm eller når jeg er ett annet sted så jeg slipper å være 100% avhengig av en bærbar PC for fjernstyring.

I denne sammenhengen har jeg også kunne tenkt meg at den har hatt litt kraft, men også at det er enkelt å holde kontakten med PC'en enten via WiFi eller USB / BrannTråd (FireWire), blåtann er jeg ikke så ivrig på, da ingen av maskinene her i huset har den støtten.

Utenom det er jeg ikke fullt så nøye på samtaletid eller batteritiden i bruk, men at den har en høy standby tid er ganske greit, har også vært en fan av litt større taster men har man en penn eller noe som gjør at man kan slippe å herje for mye med store pailabber på skjermen så er det greit.

Telefonen vil ellers bli oppbevart i lommen, så om den er litt resistant mot riper eller at man kan enkelt legge ett ekstra lag folie over skjermen og forhindre skade er ganske greit.

Om noen har tips til modeller som ville ha vært aktuelle for meg så er jeg takknemmelig.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror Samsung Galaxy S høres best ut for ditt bruk. Mulig du sprenger budsjettet litt hvis du skal kjøpe den uten bindingstid, men du kommer greit innenfor hvis du f.eks kjøper den fra netcom med supertalk. Alternativt har du HTC desire, som er rundt 700kr billigere, men stiller svakere når det gjelder skjerm (kan tenke meg at det er bra med en stor og god skjerm med VNC), batteritid, prossesorkapasitet og litt til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...