Gå til innhold

Hjemmekino - prosjektor eller TV?

Anbefalte innlegg

Jeg har et rom hjemme som jeg har tenkt å ha som eget fotball/film/osv-rom.

I den anledning er jeg usikker på hva jeg skal velge av prosjektor eller et stort TV.

Der jeg sitter og der (eventuelt) prosjektoren vil være er ca. 4 m. ifra veggen der lerretet henger. Jeg risikere vel ikke at jeg blir sittende for nærme? Det kan man vel justere på prosjektoren...

Må nok ha en prosjektor som kan levere HD-singnaler...

Det andre alternativet er jo da en stor TV som jeg kan henge på veggen.

Noen som har noen gode tips eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et rom hjemme som jeg har tenkt å ha som eget fotball/film/osv-rom.

I den anledning er jeg usikker på hva jeg skal velge av prosjektor eller et stort TV.

Der jeg sitter og der (eventuelt) prosjektoren vil være er ca. 4 m. ifra veggen der lerretet henger. Jeg risikere vel ikke at jeg blir sittende for nærme? Det kan man vel justere på prosjektoren...

Må nok ha en prosjektor som kan levere HD-singnaler...

Det andre alternativet er jo da en stor TV som jeg kan henge på veggen.

Noen som har noen gode tips eller?

Har du et rom som du kan stenge ute alt eller mesteparten av lyset ville jeg gått for prosjektor.

Det kommer også mye an på budsjett.

En god prosjektor som viser HD bilde koster fort ganske mye.

http://www.hifiklubben.no/produkter/flatskjerm/projektorer/benq_w1000_videoprojektor.htm

dette er det billigste alternativet til hifi klubben med full HD:

Har du litt mer og gi burde du gå opp i pris. da får du en med bedre lys styrke, kontrast og noe litt mer stillegående.

f.eks. http://www.hifiklubben.no/produkter/flatskjerm/projektorer/optoma_hd82_videoprojektor_sort.htm

Velger du flatskjerm anbefaler jeg Plasma på det sterkeste. siden du skal bruke den mye til film o.l er plasma det beste valget, spør du meg. det er jo mye smak og begag, men jeg har både plasma og lcd tv i hus, og plasmaen er garantert best på film visning.

Angående avstanden til veggen er det ingen problem. selv sitter jeg ikke mer en 3-4m fra lerretet mitt, og det funker kjempe bra.

Den ultimate løsningen er jo alltid ja takk, begge deler.

kjøper du prosjektor er du avhengig av mørke omgivelser. selv har jeg ett lerret jeg kan dra ned forran tv'en og prosjektor i taket. funker kjempe bra.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...