Gå til innhold

Bærbar pc finner ikke nytt batteri

GLN

Anbefalte innlegg

Da det gamle batteriet tok kvelden så kjøpte jeg et nytt, uorginalt batteri. Men når jeg satte det i oppgir bare pcen at den ikke finner noe batteri, så nå sitter jeg her med strømkabelen i. Er det noe som må endres/aktiveres når man setter i nytt batteri?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe som må endres/aktiveres når man setter i nytt batteri?

Nei. Det er ingenting som måe endres/aktiveres ved batteribytte. Men noen urginale batterier er av så dårlig kvalitet og at det kan gi problemer - samt at andre ikke er helt identiske med originalbatteriet slik at de ikke gjenkjennes av maskinen.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke 100% sikker, men det er ting som tyder på det. Har også spurt her på forumet om hva problemet kan være, og flertallet mente det var batteriet.

Pcen er brukt på skolen, omtrent 5 dager i uken hvor pcen har blitt ladet og ikke ladet til ukristelige tider, flere ganger til dagen gjennom 2 år. Så jeg tror at det har tatt knekken på batteriet.

En kort forklaring på problemet vis du har litt peiling og kan hjelpe: Fulladet batteri varer alt ifra 5min til 30min, og pcen skrur seg rett av selv om det på startlinjen står det er 1t 10min igjen med batteritid, uten forvarsel. Den kan også finne på å si at det er 1t 30min(6%) batteritid igjen. Så det er noe som ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...