evn Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Hallais! Reiser til USA nå på mandag som utvekslingsstudent, har planer om å ta med meg to tårn snus før jeg deretter bestiller fra northerner eller buysnus.com. Reglene sier vel at man ikke kan ta med seg over 500 gram? 2 pølser snus er vel 480g så det skal vel gå greit! Dette gjelder også om man er under 18; altså ingen kvote? Vil tro det beste er å legge snusen i den innsjekkede bagasjen slik at det ikke blir noe kødd i sikkerhetssjekken.. Noen som vet hvordan det er med snus på camp i NY osv? Upopulært blandt reiselederne? Krysset aldri av på noe for smokeless tobacco med Explorius' papirer : -) Ikke fortell meg at dette er en god mulighet til å slutte, hadde jeg hatt lyst kunne jeg sluttet når som helst : D Evn Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) hvor er det du finner oversikten over import til USA? jeg klarer ikke finne en grei oversikt. Endret 12. september 2010 av stich_it Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 fant noe her: US Customs Information for Nonresidents and US Customs Requirements for Visitors to USA Tobacco ProductsYou may include in your personal exemption not more than 200 cigarettes (one carton) or 50 cigars or two kilograms (4.4 lbs.) of smoking tobacco, or proportionate amounts of each. An additional 100 cigars may be brought in under your gift exemption. Cigars of Cuban origin are generally prohibited entry, even for personal use. Check with the Customs attaché at the American Embassy if you have any questions on this subject. så... ikke vet jeg. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Du får lov til å ta med deg 10 bokser, altså 1 tårn. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) I følge denne denne linken ble det satt i verk en lov som gjørt det ulovelig å importere snus til USA med mindre du har import license. Finnes tydeligvis unntak, og særregler i de forskjellige sakene. Så ser ut som du må bruke google flittig for å finne ut hva som er lovlig. edit: dette er en kommentar til det du sier om å kjøpe snus fra nettet når du bor i USA. Endret 12. september 2010 av siindre Lenke til kommentar
evn Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 Nå har det seg sånn at snus selges i USA også nå, + at buysnus.com har egne kontorer i USA, altså er det ingen problem med å bestille :-) Ifølge denne; http://www.dutyfree.no/trn/trncms.nsf/pages/Kvoter_ulikeland så ser det ut til at jeg kan ta med meg 1350g altså litt over 5stk 10erpølser med snus.. Går vel greit å få med seg 250g snus som jeg har da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå