stkmydla Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Jeg kjøpte for 4 år siden et Canon EOS 20D som jeg har vært veldig godt fornøyd med, og lurer litt på å oppgradere litt. Jeg fotograferer mest stillestående motiver, men det hender at det brukes til sport også. Har lest litt tester av 5D, og vet at det er et bedre kamera enn 20D på mange områder. Har ikke mye opptikk per nå, så mitt spørsmål blir om det vil være lurere å kjøpe et nyere kamera, á la 40D eller 50D, og om bildekvaliteten kan måle seg med 5D, i og med at det er et mye eldre kamera (tenker spesielt på ISO-verdier)? Vel er det stor forskjell på fullformat og crop-sensor, men setter pris på anbefalinger og råd, evt. andre kameraer. På forhånd takk! Endret 11. september 2010 av stkmydla Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Du har ikke vurdert 7D da? Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Jeg ville satset på 50D eller 60D, begge er ganske bra oppdateringer fra 20D og for stillestående motiver er vanligvis høy Iso ikke så viktig. 50D har mulighet for fokus justering, det mangler på 60D som til gjengjeld har fått bedre sensor, vridbar skjerm og videofunksjon. Lenke til kommentar
godal Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 med stillestående motiver og tripod høres 5d mest fornuftig ut. Da vil du få maks ut av glasset. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Hva har du av optikk i dag? Du sier at du ikke har mye, men om du bare har EF-S så må du tenkte på at du trenger optikk også hvis du skal ha 5D. Uten sammenligning forøvrig så brukte jeg 300D første gang jeg fotograferte på The Arctic Challenge og selv med lav bps så ble bildene bra. Så 5D fungerer også til litt sport. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå