Gå til innhold

Vi som ikke var mennesker i ett annet liv.

Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Når jeg var liten husker jeg søsteren min ofte glemte ting hun var blitt fortalt, f. eks at muttern fortalte at vi reise med fly da vi var små på vei til Bergen.

Etterhvert fikk hun for seg at hun husket dette, gjerne i detalj. Selv om hun ikke engang var med på reisen. Det viser bare hvordan vi kan "huske" ting vi har sett for oss.

Vi har også flere eksempler hvor forsøk er gjort på gata ved at en lommetyv forsøkte å stikke av med en veske. Etterhvert når vitnene ble intervjuet så forandret forklaringene seg drastisk. Alt fra at tyven hadde tatoveringer til at han hadde grønn jakke osv. Selv om han slettes ikke hadde det, men de ble så overbevist av hverandres forklaringer at de selv "husket" det slik.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke ADHD heller. Men jeg misliker sterkt at du RWS fører dette offtopic. 

Beklager offtopic.

Men vrengforestillinger har ofte med tvang og gjøre, det var derfor jeg tok det opp. Hva denne grusomt flotte maskinen og din intelligens har med dette å gjøre kobler jeg ærlig talt ikke, bare vær klar over at de aller fleste ser på deg som en madman med slike uttalelser selv om maskinen din er aldri så fin og intelligensen din aldri så høy... Det har overhodet ingenting med sannhets gehalten i historien din å gjøre, så vet du det...

Dette ligger for høyt for deg ser jeg. Så hva var da vitsen med poste noe i det hele tatt her? Om det er sant eller ikke er like vanskelig å bevise som det at gud eksisterer eller ikke eksisterer.

Det du har er fordommer.  Beklager at jeg virker irritert men tråden var ikke ment som en tråd der man diskuterer om trådstarter er gal eller ikke. 

:)

Spar meg selv lidelsen er du snill. Tåler du ikke at folk setter spørsmål når du kommer med påstander om at du "husker" et liv fra før det du lever nå så er det vel du som ikke har forstått noe. Mennesker er eksperter på å se mønstre der det ikke er noen mønster og når du på toppen av det sier at du er utredet for asberger, som er et syndrom som VELDIG ofte får de som har det til å lage en konklusjon og tro på det uten engang å ha kikket på fakta som foreligger om det, ja da må jeg være dum hvis jeg IKKE nevner det som en årsak, når jeg har første hånds kunnskap om asberger selv! Nå vet ikke jeg hvor sterkt syndrom du har, men jeg har en hjemme som er høyfungerende, de barna han leker med merker ingenting unaturlig med ham, men han drar allikevel konklusjoner over en lav sko uten at han har den minste kjennskap til fakta på de områdene han har dratt konklusjoner om!

Lyspæren jeg nevnte for eksempel. Selv etter gjenntatte forklaringer, der jeg en gang til og med koblet opp kresten for ham elektrisk og viste ham hvordan det fungerer på tegninger av den kretsen, har ikke endtret hans syn på saken, han tror fremdeles at vi kjøper nye lyspærer med batteri inni... Så ja, jeg trekker det du sier i tvil nettopp på grunnlag av at jeg kjenner asberger tilstrekkelig til å skjønne at de ikke er verdens mestere til å ta til seg fakta men heller trekker sine egne konklusjoner på tvers av fakta.

At jeg ikke kan bevise dette som jeg ikke kan bevise en gud kan så være, men heller ikke gud(er) er serlig sannsynlige og det gjør dessverre ikke historien din noe mer troverdig av den grunn. Du må så gjerne hovere og tro at du er mye smartere enn folk flest (også noe de fleste asbergere tror) men smarthet er så mangt.... og så lite på andre områder. Prøv heller å sette deg litt inn i hva psykologi faktisk sier om slike "flash backs" så vil du se at det kanskje ikke er så uvanlig og unaturlig som du ser ut til å tro. Det er ingenting som tilsier at vi husker noe fra et annet liv da de bestandelene vi består av kommer fra så mye forskjellig at HVIS cellene hadde hatt minne fra dette ville det har vært fra så mye forskjellig og ikke bare en enkelt ting, slik du her beskriver.

Vår bevissthet (Det som noen kaller sjel) er sålangt vi vet ikke annet enn elektriske og kjemiste forbinnelser i mellom synapsene i hjernene våre og altså ingenting vi "drar" med oss videre. Får vi altzheimer og dermed ødelagt hjernen og disse elektriske og kjemiske signalene går vi da videre til neste liv med alzheimer? Hvorfor er ingen da født med alzheimer?

Så du må forvente at folk stiller spørsmål ved dine påstander skjønner du. Men det er du ikke klar for eller?

Endret av RWS
Lenke til kommentar

som er et syndrom som VELDIG ofte får de som har det til å lage en konklusjon og tro på det uten engang å ha kikket på fakta som foreligger om det

Så ja, jeg trekker det du sier i tvil nettopp på grunnlag av at jeg kjenner asberger tilstrekkelig til å skjønne at de ikke er verdens mestere til å ta til seg fakta men heller trekker sine egne konklusjoner på tvers av fakta.

Du må så gjerne hovere og tro at du er mye smartere enn folk flest (også noe de fleste asbergere tror)

RWS da. :no: Her gjør du en fundamental feil: Drar alle over én kam og setter din «asberger» (heter Asperger forresten) som fasiten og generaliserer utover det. En grov feil.

Forresten, de som tror de er kjempesmarte og kan utvikle maskiner som krever Einstein sin intelligens, er ofte ikke de skarpeste knivene i skuffen heller. Men man trenger ikke å være en Asperger for å si noe så latterlig.

Lenke til kommentar

Occam's razor

Hva er den enkleste forklaringen? At hjernen din spiller deg et puss, og du tror så hardt på dine egne fantasier at de virker ekte?

Eller at du ikke bare har levd tidligere liv, men også levd som noe annet enn et menneske.

Det finnes folk av alle religioner og spirituelle legninger som hevder like bastant som deg at de vet noe alle andre ikke vet. At de sitter på en kunnskap og en viten om livet som er så vag og ubeviselig at ingen kan få innsyn i den. At mann er kritisk til slike ekstraordinære uttalelser er ikke annet enn sunn fornuft. Man kan ikke godta alt som blir sagt uten bevis, da hadde man ikke kunnet skille fakta fra fiksjon. Du må akseptere at du ikke får noen respekt for en vanvittig påstand du ikke kan bakke oppe med noe som helst.

Gransk deg selv og påstandene dine, og vurder på nytt hva som er mest realistisk. Tidligere liv, eller livlig fantasi.

Finn et annet forum hvis du kun er ute etter lovprisning og blind aksept.

Lenke til kommentar

RWS da. :no: Her gjør du en fundamental feil: Drar alle over én kam og setter din «asberger» (heter Asperger forresten) som fasiten og generaliserer utover det. En grov feil.

Ikke så veldig feil. Kjenner faktisk fem andre med det syndromet og alle sammen "lider" av den samme "jeg vet at jeg har rett!" opplegget uten at de førsthar sjekket de faktiske forhold. Det er litt av diagnosen. Men den blir bedre med alder, da den elste jeg kjenner med den "diagnosen" er 75 år... (Nå har han ikke den diagnosen offisielt, da det rett og slett ikke var noe asPerger :) når han var liten), men de banket ham "rett" som en linjal den gangen og på den tiden han var ung... :no:

Felles for dem alle er at de har et knøttlite interesse felt ingen kan slå dem på og at de veldig ofte "har gjort seg opp en mening" uten å sjekke med fakta først. Så helt på jordet er dat nok ikke ... :)

Forresten, de som tror de er kjempesmarte og kan utvikle maskiner som krever Einstein sin intelligens, er ofte ikke de skarpeste knivene i skuffen heller. Men man trenger ikke å være en Asperger for å si noe så latterlig.

Som jeg sa, de blir ofte spesialister på bittesmå felt, der de kan bli dritgode!!!, så det kan godt hende at vedkommende har laget noe til en maskin, men det ligger også i asPergerens ;) (Skjønner ikke hvorfor jeg hele tiden skriver med B og ikke P da jeg vet forskjellen...) å tro de er hakket smartere enn alle andre har jeg lagt merke til... Og gjerne uten at de har sjekket fakta først her også....

Nå juger guttungen min svært sjelden, men det kan være fordi han VET at jeg slår beinhardt ned på løgn, som er en av de tingene jeg forfølger nådeløst hvis noen av ungene juger da jeg setter ærlighet (juge og stjele, skal være snill mot andre etc) veldig høyt! Det han derimot ikke vet er at det er meget lett å se at han juger, for han gjør alle de klassiske feilene som folk som juger gjør... (Mister plutselig øyekontakt, ser til feil side når de forteller en "sann" historie", ansikts grimaser og uregelmessigheter i kroppsspråket, det er mye å se det på når en vet hva en ser etter...)

Så har du bevis. Det blir dumt å gå å hevde at du husker hva molikylene i kroppen din var fra "forrige" liv når du ikke kan føre bevis for det. Hva vet vi, kanskje dette bare var en drøm?

Lenke til kommentar

Mitt håp er at dere vet hvem dere er. Selv om det neppe er mer enn noen prosenter.

Jeg husker hvem jeg var og hvor forferdelig det var. Det er kanskje ikke mer enn støv igjen av det gamle. Ivartfall av det jeg husker.

Vi er mennesker men vi føler oss ute av plass. Dårlig Religion bobler på denne planeten. Hvordan kan noen være så overbevist over noe man ikke har sett?

Eneste måte å forstå er å se og oppdage det man vil finne. Men noe bør rett og slett ikke oppdages. Som det vonde. Naiv Ateisme og teknologisk rovdrift er like farlig som blind religion.

--

Skjønner at de fleste som leser posten min ikke vil skjønne bæret. Men jeg tar sjansen da jeg kanskje vil oppdage noe.  :) Fortid kan kanskje oppdages i genetisk hukommelse, hypnose eller en flytende drømm. 

Det eneste som ligger høyere enn den vanlige forståelsen.

Genetisk hukommelse...? Flytende drøm...?

Jeg regner da selvfølgelig med at du har noe annet enn dine egne desillusjonerte vrangforestillinger å backe dette opp med..?

Gjør deg selv en tjeneste, ta kontakt med en psykiater, eller i alle fall snakk med en god venn om det som plager deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...