Gjest Slettet+513 Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Mitt håp er at dere vet hvem dere er. Selv om det neppe er mer enn noen prosenter. Jeg husker hvem jeg var og hvor forferdelig det var. Det er kanskje ikke mer enn støv igjen av det gamle. Ivartfall av det jeg husker. Vi er mennesker men vi føler oss ute av plass. Dårlig Religion bobler på denne planeten. Hvordan kan noen være så overbevist over noe man ikke har sett? Eneste måte å forstå er å se og oppdage det man vil finne. Men noe bør rett og slett ikke oppdages. Som det vonde. Naiv Ateisme og teknologisk rovdrift er like farlig som blind religion. -- Skjønner at de fleste som leser posten min ikke vil skjønne bæret. Men jeg tar sjansen da jeg kanskje vil oppdage noe. Fortid kan kanskje oppdages i genetisk hukommelse, hypnose eller en flytende drømm. Det eneste som ligger høyere enn den vanlige forståelsen. Endret 11. september 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Det er en veldig sterk påstand du kommer med her. Det finnes mennesker som tror de er hekser, og noen tror på en mann med hvitt skjegg. Hvorfor er du så sikker på at dette var ditt forrige liv og ikke underbevisstheten som spiller deg et puss? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Og hvem ga deg monopol på sannheten, mens alle andre religioner er, som du sier, "dårlige"? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Fordi jeg kan se det like klart som dagen som flashbacks. Men jeg kan som vist ikke påstå noe jeg ikke selv har opplevd. Jeg er selv en sterk kritker av religion eller påstander som ikke kan bevises. Men kan alt bevises? Det vet jeg ikke. Til Frohman. Det er ikke noe monopol, det er min egen sannhet om meg selv. Som levende vesen. Jeg har 100% tro på mennesket. Det er ikke meningen at det jeg forteller skal bli noen religion påtvunget på noen. Endret 11. september 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Det kan kanskje være forståelig for deg, men om du sitter å grubler litt på det så kan det være mange grunner til at du har disse flashback-tingene. Dejavu er et eksempel på underbevissthet, samme om du har vært en plass som et lite barn og kommer tilbake om mange år, da vil du ikke huske plassen, men kan muligens få flashbacks eller føle at du har vært der før. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Jeg var en stein i mitt forrige liv. Jeg husker det som om det var i går, det var forøvrig jævlig kjedelig å bare ligge der. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Det er ikke helt det samme. Jeg føler at jeg alltid vil studere mennesket og alltid er vill etter ny informasjon. I en periode var det så mye av det at jeg fikk diagnosen lett asbergers. Men jeg er ikke mindre sosial enn andre. Jeg har selv begynnt å skrive min første patent men jeg føler at jeg har skrevet den før. Endret 11. september 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Det er bra du funderer på livets mysterier, men du burde være mer kritisk til konklusjonene dine. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Hva er i mellom alt og ingenting? Det vi ser! Jeg har ennå ikke konkludert noe ennå. Det er litt spennende for jo lengre man funderer på det jo flere brikker faller på plass. Jeg har aldri trodd jeg var overjordisk. Bare ikke menneskelig selv om det er den største delen av meg. Endret 11. september 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Jeg liker å tro på den kjedelige teorien. At vi bare slukner og det er det. Ikke noe trist, ikke noe glede, ikke noe kjedsomhet, ikke noe spennende, ikke noen ting. Døden er nok ikke så forferdelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Man gjør en del ting før man slukner ærlig talt. Everything ends in the beginning of the other ending that ends in a beginning.Man kan fortsette slik. Om det finnes en sirkel av Big bangs. Endret 11. september 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Hvorfor skulle det skje noe? Om du skrur en lysbryter fra på til av så skjer det ingen magi, energien kuttes og lyset dør. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Kommer ann på hva lysbrytern slår på. I mine fæle flashbacks ser jeg alltid teknologi ødelegge en hel verden. (Hver gang stjernen eksploderer dør jeg på nytt) Jeg tvilte fra starten av å starte denne tråden fordi jeg viste at det er vanskelig å oppnå forståelse. Derfor blir vi heller ikke oppdaget fordi vi vet vi blir misfortått. Men jeg er sikker på at oppgjennom historien har slike historier blitt misfortått eller blitt kalt for hedenske av religionene. Det er ikke unaturlig. Men vi som alle andre vet ikke alt. Vi strever for å forstå hvem vi er hvem vi var og hva vi skal gjøre. (Vil besvare nye inlegg i morgen) Endret 11. september 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Er fravær av et annet liv, et annet liv? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Kommer ann på hva lysbrytern slår på. I mine fæle flashbacks ser jeg alltid teknologi ødelegge en hel verden. (Hver gang stjernen eksploderer dør jeg på nytt) Jeg tvilte fra starten av å starte denne tråden fordi jeg viste at det er vanskelig å oppnå forståelse. Derfor blir vi heller ikke oppdaget fordi vi vet vi blir misfortått. Men jeg er sikker på at oppgjennom historien har slike historier blitt misfortått eller blitt kalt for hedenske av religionene. Det er ikke unaturlig. Men vi som alle andre vet ikke alt. Vi strever for å forstå hvem vi er hvem vi var og hva vi skal gjøre. (Vil besvare nye inlegg i morgen) Er du utredet for OCD også? Tvang går veldig ofte hånd i hånd med asberger vet jeg.... Og i dag hører det med til skjeldenhetene at du får en diagnose og ferdig med det... Virker som om du har en del tvang i disse flash backene... Og husk også på at asbergere veldig ofte LAGER sannheten og konklusjonene FØR de i det hele tatt har sett på fakta.... Kjenner dette igjen fra en av mine egne, der vi etter gjentatte forklaringer til ham om hvordan en lyspære virker fremdeles ikke har klart å trenge inn til asbergeren i ham, da han fremdeles tror det er slutt på batteriene når lyspærer slukner... sukk.... Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Tvang går veldig ofte hånd i hånd med asberger vet jeg.... Og i dag hører det med til skjeldenhetene at du får en diagnose og ferdig med det.. Litt OT, men hvor har du hørt om det? Har selv fått utredning på Aspergers, men har ikke hørt noe om tvang. Kom gjerne med kilder, da dette er litt interessant. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Du får som regel ikke bare en diagnose lenger, men flere. Når TS begynner å påstå at han ha flashbacks OG at han har asberger så mistenker jeg også OCD, altså tvang... Har du ritualer du MÅ igjennom i hverdagen? Alt fra slike ting som at du MÅ ta på den venstre sokken før den høyre, du må ta på ranselen ved å tre den venstre armen inn først osv... I begynneslen er det ikke så ille, bare småting og derfor vanskelig for de rundt deg å få med seg, men det kan bli skikkelig store ting etterhvert... Og er du utredet for asberger er det veldig ofte ikke den eneste tingen du har... For å si det sånn... Alle disse "morsomme" bokstav barna har flere diagnoser og altså ikke slik man trodde før, at de kun har en ting og ferdig med det! Han vi har er diagnosert med ADHD OG asberger, en fryktelig morsom kombinasjon der asbergeren er den ryddige og den som må ha orden i tingene og ADHD som er alt det en asberger ikke er, fryktelig rotete, impuls styrt, tusenmillioner tanker på en gang oppe i hode uten å klare å få tak i en av dem... Pluss også en del tvang, der ting MÅ foregå slik eller slik og vi sliter med å bryte dette, for utvikler det seg kan han faktisk bruke gode tre timer for å gå på do, nettopp fordi ritualet ble feil underveis og må gjøres om igjen... Det var grunnen til at jeg spurte... Nå går guttungen vår på glutenfri mat og vi har også kuttet ut sukker og fargestoffer, spesielt det blå.... Og har blitt MYE MYE bedre... Asbergeren er nesten borte og sinnet til ADHD er så og si fraværende... Så det er mulig å gjøre noe med til en stor grad, men det koster himla mye penger da.... Glutenfritt er tre ganger så dyrt som vanlig her i landet og vi må lage all mat fra bånn av... Men heller det enn at guttungen går til grunne.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Hva slags tvang? blir ikke tvunget til noe som helst. heller ikke det å skrive skrive her. Det er noe jeg selv velger å gjøre. Det har vel heller ikke gått inn i hodet ditt RWS at det faktisk finnes over 1000 forskjellige asbergers diagnoser. Min sammenfaller med det samme einstein ville hatt. Man trenger en utrolig intelligens ved bare det å finne opp en komplisert maskin. Noe jeg har gjort og som jeg skal sende inn papirene på. Jeg har ikke ADHD heller. Men jeg misliker sterkt at du RWS fører dette offtopic. Endret 12. september 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Jeg har ikke ADHD heller. Men jeg misliker sterkt at du RWS fører dette offtopic. Beklager offtopic. Men vrengforestillinger har ofte med tvang og gjøre, det var derfor jeg tok det opp. Hva denne grusomt flotte maskinen og din intelligens har med dette å gjøre kobler jeg ærlig talt ikke, bare vær klar over at de aller fleste ser på deg som en madman med slike uttalelser selv om maskinen din er aldri så fin og intelligensen din aldri så høy... Det har overhodet ingenting med sannhets gehalten i historien din å gjøre, så vet du det... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Jeg har ikke ADHD heller. Men jeg misliker sterkt at du RWS fører dette offtopic. Beklager offtopic. Men vrengforestillinger har ofte med tvang og gjøre, det var derfor jeg tok det opp. Hva denne grusomt flotte maskinen og din intelligens har med dette å gjøre kobler jeg ærlig talt ikke, bare vær klar over at de aller fleste ser på deg som en madman med slike uttalelser selv om maskinen din er aldri så fin og intelligensen din aldri så høy... Det har overhodet ingenting med sannhets gehalten i historien din å gjøre, så vet du det... Dette ligger for høyt for deg ser jeg. Så hva var da vitsen med poste noe i det hele tatt her? Om det er sant eller ikke er like vanskelig å bevise som det at gud eksisterer eller ikke eksisterer. Det du har er fordommer. Beklager at jeg virker irritert men tråden var ikke ment som en tråd der man diskuterer om trådstarter er gal eller ikke. Endret 12. september 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå