Gå til innhold

Har funnet en TV, men er den et godt kjøp?


Anbefalte innlegg

Ja hei, så jeg skal kjøpe min første flatskjerm-TV og fant denne her

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=596334

 

Så at noen anbefalte den i en annen tråd her, men det var ingen andre som hadde bekreftet eller avkreftet om denne TVen er et godt kjøp.

 

TVen kommer til å bli brukt til 70% PS3/X360/Wii, 20% bluray-filmer og 10% TV.

Når det kommer til avstanden jeg sitter så er det vel litt forskjellig, 3,5 meter hvis jeg ligger i senga, noe mindre hvis jeg sitter i en stol.

Tenker egentlig ikke at avstanden har noe å si, men er det en okå TV generelt, eller er det noen ting ved dem som kommer til å irritere meg? At den er stor nok for ungkaren i meg og at den har liten nok responstid til at det ikke blir plagsomt når jeg spiller er vel det som er viktigst for meg, tror jeg.

 

Hadde vært veldig fint med noen innspill! Kan mye om teknologi og slikt generelt, men akkurat TVer er jeg helt blank på, da jeg aldri har vært ute etter å kjøpe en før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine erfaringer med LG er at produktet enten er helt fantastisk bra, eller verdens største dritt.

 

LG er altså ikke kjent for å holde en jevnt over god kvalitet på produktene sine slik mange andre gjør, enten er det bra eller så er det fantastisk dårlig.

Av den enkle grunn så holder jeg meg unna LG hvis jeg da ikke finner en test hvor produktet fremheves som godt.

Lenke til kommentar

Mine erfaringer med LG er at produktet enten er helt fantastisk bra, eller verdens største dritt.

 

LG er altså ikke kjent for å holde en jevnt over god kvalitet på produktene sine slik mange andre gjør, enten er det bra eller så er det fantastisk dårlig.

Av den enkle grunn så holder jeg meg unna LG hvis jeg da ikke finner en test hvor produktet fremheves som godt.

 

Okei, men nå kom det ikke fram her om du mente at jeg burde finne en annen TV eller ikke.. : p

Hvis du kunne foreslå en TV som du selv har erfaring med er veldig bra så gjør gjerne det! Har satt av 10 000kr å svi av på TV, men hadde ikke gjort meg noe å bruke en tusenlapp eller to mindre også, og størrelsen burde ikke være noe mindre enn 40" i hvertfall..

 

Hva med en Sony Bravia? Fungerer denne uten noe tull eller problemer? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579890

Endret av UnicornPow3r
Lenke til kommentar

Jeg er ikke noen tv ekspert men jeg heller mer mot Bravian enn en ukjent modell fra LG.

Anbefaler deg å sjekke om du kan finne tester på tilsvarende modeller som de du ser etter. Mange tester modeller som er enten større eller mindre enn den du ser etter så de kan være tricky og finne, men samme modell er jo like bra i 32-46" så da har du mer ryggdekning for et valg.

Lenke til kommentar

PlasmaTV er dessverre ikke aktuelt da jeg er student og sikkert må drasse den med meg en del i årene fremover og det kan bli ganske tungvindt da TVen er nødt til å være oppreist til alle tider..

 

Sjekket ut Braviaen litt, men det ser ut til at den har utrolig mye input lag, noe jeg ikke er så veldig glad i...

 

Nå skal det sies at TVen jeg har nå, en gammel JVC 26", som jeg brukt for en stund tilbake fungerer helt greit med tanke på responstid osv, men jeg vet faktisk ikke hvor mye ms den har (til å sammenligne med en Bravia f.eks). Off. Redd for å kjøpe katta i sekken, men tør ikke akkurat begynne å koble på en PS3 på forskjellige TVer i en butikk for å prøve dem, hah.

 

Panasonic TX-P46G20 ... rett og slett fordi du ikke får bedre bildekvalitet i markedet for tiden - med unntak av Panasonic's egne dyrere TV'er, eller hvis du er så heldig å finne en brukt Pioneer Kuro.

 

Men etter å ha lest litt rundt virker det som en Panasonic G20 er det beste valget for en TV som hovedsakelig brukes til å spille.. Er bare uhyre redd for å ødelegge den. Hvor forsiktig må man være når man flytter på en plasmaTV for å ikke ødelegge den?

Endret av UnicornPow3r
Lenke til kommentar

Hvis du tar vare på emballasjen og behandler den pent når den flyttes så går den vel ikke i oppløsning av seg selv.

 

Nei, det er jo sant forsåvidt. Det er bare at jeg aldri har hatt en plasmaTV før, så jeg vet ikke hvor mye som skal til for å ødelegge en, så da blir jeg litt engstelig når jeg må frakte den hjem, og så bære den opp 8 etasjer.. :p Er mye penger som står på spill skjønner du, og jeg som er en fattig student har ikke akkurat så mye til overs om noe skulle gå galt! ;p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...