johome Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Vel, jeg installerte faktisk RAID driveren som du finner litt lengre ned på lista (kjører RAID på lagringsdisker). Altså du installerte driveren, og deretter lagde nlite en ISO fil som du brente på en CD ? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Ja, det stemmer. Edit: Har testet CDn i IDE mode for sjekke om den fungerer, noe som den gjør. Endret 24. september 2010 av Knopfix Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Merkelig saker Det tyder jo på at den AHCI driveren ikke ble installert... Du trykket på den driveren, det feltet ble blå, og deretter på OK. Hva skjer hvis du prøver RAID driveren ? RAID gir like god ytelse som AHCI. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Hvilke av RAID driverene på bildet til johome menr du at jeg skal velge da ? Hvilke av RAID driverene på bildet til johome menr du at jeg skal velge da ? Edit: Ja jeg valgte blå, så OK og Nlite jobbet med å legge til driveren. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Folkens .. Han har et AMD 785G hovedkort med SB710 . Hvorfor ber dere TS integrere nLite med Intel ICH10 AHCI drivere ? --> AMD SB7xx Chipset Windows® XP 32/64-bit SATA RAID Driver<-- ******************************************** * * * AMD AHCI Compatible RAID Driver Diskette * * * ******************************************** ==================== Contents on the disk ==================== README TXT This readme file AHCIx86 Microsoft Windows miniport disk label file AHCIx64 Microsoft Windows miniport disk label file TXTSETUP OEM Microsoft Windows miniport text mode setup file x86\AHCIx86 INF Microsoft Windows miniport setup file x86\AHCIx86 SYS Microsoft Windows miniport driver for x86 compatible platforms x86\AHCIx86 CAT Microsoft Windows WHQL Certified catalog file x64\AHCIx64 INF Microsoft Windows miniport setup file x64\AHCIx64 SYS Microsoft Windows miniport driver for x64 platforms x64\AHCIx64 CAT Microsoft Windows WHQL Certified catalog file ================ Software Version ================ Microsoft Windows miniport driver 3.1.1540.127 Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Folkens .. Han har et AMD 785G hovedkort med SB710 . Hvorfor ber dere TS integrere nLite med Intel ICH10 AHCI drivere ? --> AMD SB7xx Chipset Windows® XP 32/64-bit SATA RAID Driver<-- ******************************************** * * * AMD AHCI Compatible RAID Driver Diskette * * * ******************************************** ==================== Contents on the disk ==================== README TXT This readme file AHCIx86 Microsoft Windows miniport disk label file AHCIx64 Microsoft Windows miniport disk label file TXTSETUP OEM Microsoft Windows miniport text mode setup file x86\AHCIx86 INF Microsoft Windows miniport setup file x86\AHCIx86 SYS Microsoft Windows miniport driver for x86 compatible platforms x86\AHCIx86 CAT Microsoft Windows WHQL Certified catalog file x64\AHCIx64 INF Microsoft Windows miniport setup file x64\AHCIx64 SYS Microsoft Windows miniport driver for x64 platforms x64\AHCIx64 CAT Microsoft Windows WHQL Certified catalog file ================ Software Version ================ Microsoft Windows miniport driver 3.1.1540.127 Takk, men det ble desverre BSOD med driveren du linket til, valgte selvsagt x86 Hva ble det til med denne RAID driveren som ble foreslått ? Edit: Men dette jo Intel ? Dette hovedkortet Endret 24. september 2010 av Knopfix Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 @Knopfix Du skal ikke ha AMD drivere. Med dette HK'et skal du ha Intel drivere. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Hei! Jeg har en HTPC som jeg bygget selv for noen måneder siden. Denne bruker en evighet på å starte win xp, og jeg sliter med at ting tar unormalt lang tid. Jeg trodde først det var ram som var problemet, så jeg oppgraderte den til 4gb, men fortsatt sirup! Så oppdaget jeg at harddisken kjører IDE-mode. Dette fikk meg til å sjekke ytterlige opp, og tok en benchmark test av harddisken med Novabench. Jeg fikk da 4MB (!!!) write speed..... Har denne IDE-modeen noe med dette å gjøre? Jeg trodde jeg hadde en ok spec på denne htpc'n... Spec liste: ---> http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488344 <--- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488305 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575186 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=478999 2 stk Edit: Tok en test i crystaldiskmark og fikk dette: Min post (svar) var rettet til trådstarter mafister som har hovedkort: Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H, Socket-AM3 AMD 785G+SB710, DDR3, Firewire, GbLAN, m-ATX, HDMI, DVI, PCI-Ex(2.0)x16 Fikk ikke med meg at knopfix har "kapret" tråden.. Endret 24. september 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 @Knopfix Du skal ikke ha AMD drivere. Med dette HK'et skal du ha Intel drivere. Bruker en G.skill Falcon SSD 128GB disk i oppsettet. Kan det være en ekstra driver som trengs til den ? Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Tviler på det. Jeg ville ha kjørt en HDDErase 3.3 på den først. Hvis du ikke får det til, kjør en quick format. Bruk av HDDErase 3.3 bør du absolutt lære deg. SSD'en blir satt tilbake til fabrikktilstand, altså ytelsen blir akkurat like god som den var som ny... Jeg kan evt vise deg fremgangsmåte. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Jeg har allerede prøvd HDDerase men chipen var "låst" slik at jeg måtte bruke et alternativ. Brukte da Gparted som et alternativ med en bootbar USB. Men det kan kanskje vært lurt å kjøre den en gang til.. http://www.gskill.us/forum/showthread.php?t=5901 Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 BIOS må være i IDE + Compatible modus før du kan bruke HDDErase. Bruk av Gparted ser da greit ut. Ha du prøvd med RAID driveren ? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) BIOS må være i IDE + Compatible modus før du kan bruke HDDErase. Bruk av Gparted ser da greit ut. Ha du prøvd med RAID driveren ? Nei, vet ikke hvilken RAID driver jeg skal velge i Nlite. Hvordan ser man hva slags drivere som er til XP 32 bit når man velger driver i Nlite ? Mappen innholder drivere til andre OS som kjører 32 bit. Endret 24. september 2010 av Knopfix Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Jeg har pekt på driveren i #26 Hvis den ikke kommer opp hos deg vet ikke jeg mere. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Jeg har pekt på driveren i #26 Hvis den ikke kommer opp hos deg vet ikke jeg mere. Ooops, greide å overse den posten Skal teste straks. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Finner ikke nøyaktig samme navn på RAID driver som deg. Den som ligner mest er merket blått. Endret 24. september 2010 av Knopfix Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Den ser grei ut. Husk å sette BIOS i RAID modus når du skal installere OS'et. Endret 24. september 2010 av johome Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Kjører RAID med ACHI da ? Dette blir spennende, brenner plata nå. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Du kan velge å integrere alle Intel driverene loadet som listes i textmode fra nLite uten problemer. XP under setup finner da den rette utfra enumereringen PCI_device ID som maskinen din har. Det samme har jeg gjort på en XP Slipstreamed CD jeg har brent med nLite (inkludert alle intel raid/ahci. Slik kan jeg bruke CDn på så og si alle maskiner med Intel brikkesett/storage controller. Hold ctrl knappen nede mens du klikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå