smedis Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet. Har brukt Windows Movie Maker for å lage en liten kompilasjon av bilder (jpeg) i tillegg til at jeg har lagt lyd (mp3) til bildesekvensen. Alt fungerte bra helt til jeg skulle publisere filmen til min maskin. Konverteringen fullførte, men når den var ferdig kom det opp en feilmelding som omhandlet at det kunne være problem både med diskplass, filtyper osv. Alle bildene jeg har brukt er jpeg, og de to lydfilene jeg har brukt er mp3. Leste en plass her på nettet at det av og til kunne oppstå problemer under konvertering med disse filtypene. Jeg har brukt en god stund på å kompilere dette prosjektet, og ønsker ikke å måtte begynne på nytt for evt. finne ut hvilke filer det evt. er problemer med. Det jeg lurer på er følgende: 1) Er det noe jeg kan gjøre i Windows Movie Maker slik at den kan kompileres ferdig og evt. "aksepterer" de feilene som evt. er med noen av filene? 2) Finnes det andre redigeringsprogrammer som kan åpne prosjekter fra Windows Moviemaker uten at jeg må gjøre alt på nytt? 3) Rekner med at det er noen filer som det er problemer med. Hvordan kan jeg finne ut hvilke filer dette er på en effektiv måte? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Skulle gjerne ha visst hva hele feilmeldingen var, hvis du husker den, da blir det lettere å hjelpe Lenke til kommentar
smedis Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 Windows Movie Maker kan ikke publisere filmen til angitt plassering. Kontroller at de opprinnelige kildefilene som brukes i filmen, fremdeles er tilgjengelige, at publiseringsplasseringen fremdeles er tilgjengelig samt at det er nok ledig diskplass, og prøv på nytt. De opprinnelige kildefilene er tilgjengelige fra den plassen de er hentet fra under prosjektet. Mappen på harddisken som filmen skal publiseres til eksisterer, har også prøvd andre plasseringer. Diskplass er det meir enn nok av, 60 gb ledig. Noe som skal være tilstrekkelig for ein kompilasjon av bilder og musikk på 8 minutter. Under publiseringsveiviseren har eg prøvd flere instillinger på kvaliteten på filmen, alt fra beste kvalitet til avspilling, til filer som er over 1 gb store. Alle innstillinger gir samme feilmelding. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Windows Movie Maker kan ikke publisere filmen til angitt plassering. Kontroller at de opprinnelige kildefilene som brukes i filmen, fremdeles er tilgjengelige, at publiseringsplasseringen fremdeles er tilgjengelig samt at det er nok ledig diskplass, og prøv på nytt. De opprinnelige kildefilene er tilgjengelige fra den plassen de er hentet fra under prosjektet. Mappen på harddisken som filmen skal publiseres til eksisterer, har også prøvd andre plasseringer. Diskplass er det meir enn nok av, 60 gb ledig. Noe som skal være tilstrekkelig for ein kompilasjon av bilder og musikk på 8 minutter. Under publiseringsveiviseren har eg prøvd flere instillinger på kvaliteten på filmen, alt fra beste kvalitet til avspilling, til filer som er over 1 gb store. Alle innstillinger gir samme feilmelding. Hmm...har aldri støtt over dette problemet før, i hvertfall ikke de gangene jeg brukte Windows Movie Maker. Hva er filtypen du gjengir den som når du får feilmeldingen? .wmv, .mp4 osv. Lenke til kommentar
smedis Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 Alle format og kvaliteter som er mulig å ordne via Windows Movie Maker. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Hmmm...du bruker vel ikke kildefilene i et annet program imens den driver å rendrer de? Endret 11. september 2010 av xDestiny10x Lenke til kommentar
smedis Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 Nope.. De er ikke i bruk i noen andre programmer.. Det har heller ikke gjort endringer på noen av kildefilene etter at jeg startet prosjektet. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Aner ikke hva problemet kan være, prøv å reinstallere Windows Movie Maker. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Du kan prøve følgende lenker: http://www.myvideoproblems.com/Tutorials/MovieMaker/File_type_compatibility.htm http://www.google.no/search?source=ig&hl=no&rlz=1G1GGLQ_NONO274&q=windows+movie+maker+cannot+save+the+movie+to+the+specified+location&aq=1&aqi=g5&aql=&oq=windows+movie+maker+can&gs_rfai= Det virker som om dette er en vanlig feil. Feilmeldingen er litt dårlig formulert. Egentlig er årsaken at programmet ikke takler enkelte av filene. Mulig det er mp3 filene du bruker som kan være problemet. En måte å feilsøke på er å ta en kopi av prosjektfila di (.mswmm) og deretter prøve å fjerne lydfilene og deretter enkelte av bildene. Slik kan du prøve deg fram for å finne feilen. Hvis mp3 er problemet kan du bruke Winamp til å dekode dem til wav og deretter importere disse inn i stedet. Jeg har ofte opplevd at mp3-filer inneholder feil når de blir importert direkte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå