madsc90 Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Se post nr 4. _____________________________ Problemene startet fra og med jeg prøvde server-applikasjonen til RemoteDroid, hvilket er et javaprogram som lar deg bruke Andridtelefoner som touchpad. Det kan være på grunn av dette programmet, eller noe annet. Merk at programmet er ikke installert på noen måte, og problemer vedvarer selv om det ikke kjører. Jeg kan bevege markøren rundt skjermen, men det er kun ett vindu/felt som er "aktivt" om gangen. Dersom musa virker på taskbaren, virker den inget annet sted. Hvis jeg for eksempel bytter til chrome vha. ikonet på oppgavelinja, blir chrome valgt (ser det på nyansen på rammen rundt), men med en gang jeg trykker hvor som helst i vinduet (chrome), blir chrome "uvalgt". Dette gjelder alle programmer og skrivebordet. Hvis jeg kan velge ikoner (generelt høyre/venstreklikk) på skrivebordet, virker ikke oppgavelinja eller noen av vinduene. Samme effekt i alle retninger. I tillegg: Å trykke på tabs i chrome, lukker dem. Tilbakeknappen åpner en ny fane med siden du allerede er i. (Hvis jeg er så heldig at musa bestemmer seg for å favorisere chrome.) Det aktive feltet musa virker i varierer tilsynelatende uten system. Noen ganger bytter den ved å trykke en haug ganger på feltet, andre ganger etter at musa har vilt en vilkårlig tid over. En midlertidig fiks er å trykke ctrl+alt+del, for så å velge cancel (må trykke hvor som helst på den blå menyen for at cancel-knappen skal virke. Dog blir den blå menyen her valgt ved bare et trykk på den). Har prøvd å google, og funnet et par ferske lignende tilfeller, men ingen med fungerende løsninger. Jeg har prøvd System Restore til tidspunkt hvor det virket, uten hell. Dessuten har jeg avinstallert musdriveren, for så å sette USBen inn etter windows er ferdig lastet. Samme problem. Problemet vedvarer med andre muser også. Kan noen peke meg i riktig retning? Takk Endret 3. oktober 2010 av madsc90 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Det er vel dette droid programmet ditt som har fucka opp antagelig. Kanskje du skulle søke gjennom registry og slette alle forekomster som ligger igjen etter dette og så reinnstallere musedriveren. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Takk. Jeg skal teste det når jeg kommer hjem, og poste tilbake her. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Endelig fullstendig løst: Det var faktisk et hardwareproblem. Skrollehjulet på musa har visst blitt i overkant slitt, og har en tendens til å konstant gi beskjed om at det er inntrykket. Prøv selv å holde inne skrollehjulet og prøve å navigere rundt i W7, eller chrome. Spesielt å skifte tab er veldig gøy. Hvorfor problemet vedvarte med annen mus er veldig rart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå