dapre Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Skal ha 5 m DVI kabel (?) mellom grafikkort og skjerm. Skjermen er en 1680x1050 16:10 skjerm med DVI-D inngang (og VGA) Grafikkortet har 2 x DVI-I og 1xHDMI Hva slags kabel skal jeg ha ? Hva er beste løsning ? Hva er billigste løsning ? Singel-link eller Dual-link i forhold til oppløsning og lengde ? Endret 11. september 2010 av dapre Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Du bruker helst DVI til data. HDMI er for TV. Det holder med single link, men de fleste kabler leveres vel som dual link. PS: Skjermen har DVI inngang. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 Du bruker helst DVI til data. HDMI er for TV. Det holder med single link, men de fleste kabler leveres vel som dual link. PS: Skjermen har DVI inngang. Takk for svar Hårek. Skjønner forsåvidt at jeg klarer meg meg DVI, men hva slags kabel skal jeg ha? Mao ord ; Hva slags kobling bør det være mot kort og mot skjerm ?DVI-D, DVI-I, HMDI, VGA eller DVI-A ? Og ja, de fleste nettbuttikker leverer ALLE varianten og et utall kombinasjoner..bare for å forvirre Men hva er best til MITT oppsett? Det er altså spm. Takk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Jeg ser ikke noe særlig problem i velge DVI kabel. For det første er det ikke noe problem å sortere vekk VGA og HDMI fra den lista, for det er jo ikke DVI. DVI-A er også lett å sortere vekk, den er bare for analog (tilsvarer VGA). Dessuten finnes den vel nesten ikke? Om det er DVI-D eller DVI-I spiller ingen rolle. Går jeg på Komplett så finner jeg bare DVI M/M i forskjellige lengder. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=108968 Lenke til kommentar
dapre Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 Jeg ser ikke noe særlig problem i velge DVI kabel. For det første er det ikke noe problem å sortere vekk VGA og HDMI fra den lista, for det er jo ikke DVI. DVI-A er også lett å sortere vekk, den er bare for analog (tilsvarer VGA). Dessuten finnes den vel nesten ikke? Om det er DVI-D eller DVI-I spiller ingen rolle. Går jeg på Komplett så finner jeg bare DVI M/M i forskjellige lengder. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=108968 Ingenting er vanskelig når man kan det, eller vet svaret Men da gjør det altså ingenting at man setter en DVI-D kabel på en DVI-I ut/inngang ? Eller en DVI-I kabel på en DVI-D ut/inngang ? Bra. Ok, da finner jeg bare den billigste DVI-D/DVI-I (uansett kombinasjon) han-han Singel/Dual link kabel på 5m, og alt vil passe perfekt sammen ? Toppers! Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 Troubled by all the different types of DVI cables, and not sure which type of DVI you need? Finding the Right DVI Cable : Denne siden var fin Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 ... Men da gjør det altså ingenting at man setter en DVI-D kabel på en DVI-I ut/inngang ? Eller en DVI-I kabel på en DVI-D ut/inngang ? DVI-D kabel på en DVI-I kontakt går fint. Men DVI-I kabel på en DVI-D kontakt går ikke (hvis en slik mulighet eksisterer), siden DVI-I har pinner hvor DVI-D ikke har noen hull. http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface#Connector Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå