Predecessor Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Helt utrolig, men alle webshopene med respekt for seg selv har leveringsvansker. Det virker som om de er prisgitt Norek. MPX har lagerstatus på +5 i skrivende stund, men det er bare BLØFF. Jeg snakket med de for en time siden, og da bekreftet selgeren at det ikke var lagervare. Jeg ble fly forbannet, og annulerte hele ordren der og da. Som jeg har sagt noen ganger tidligere, så gikk vi på månen i 1969, men å klare og holde orden på lagerstatusen i 2003 er helt utrolig vanskelig. Spekuleres det fra MPX sin side? P.S. Er det mange her som har bestilling inne på f.eks P4 2.8 PC800 eller ABIT 1C7-G hovedkort? Hvor har dere eventuelt bestillt? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Helt utrolig, men alle webshopene med respekt for seg selv har leveringsvansker. Det virker som om de er prisgitt Norek. MPX har lagerstatus på +5 i skrivende stund, men det er bare BLØFF. Jeg snakket med de for en time siden, og da bekreftet selgeren at det ikke var lagervare. Jeg ble fly forbannet, og annulerte hele ordren der og da. Både Hattelco (=PSData) og Microtronica har haugevis av disse på lager, så jeg skjønner ikke helt problemet ... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Kjøpte et P4c800 + P4 2.6c hos MPX. Fikk det på lørdag etter litt venting. Hvis du skal overklokke, kan du likegodt gå for 2.4ghz utgaven på et Canterwood-basert hovedkort. Du når like høyt med en slik, men du vil komme lenger med fsb og ram. Sitter her og kjører 255mhz fsb på mitt utstyr, med det resultat at mine to 512MB Twinmos m/Winbond nesten ikke overklokkes i det hele tatt kunne likegodt greid meg med jalla-ram. Lenke til kommentar
okrkris Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Bestilte en P4 2.8 800mhz (okkdata.no) for 2dager siden ser på pakke sporingen att den er hos meg i morgen. ps data har den vel også, skulle ikke være noe problem å få tak i den andre steder. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Sjekka litt psdata har alle inne Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 Av en eller annen grunn har jeg klart å overse PS Data. Jeg har ingen erfaring med PS Data, og Webshopguiden er nede. Kan dere anbefale de? Jeg har dessverre ingen kunskaper om overklokking, (tør ikke :-? ). Hva slags RAM anbefales til denne prosessoren (P4 2.8/400 sammen med ABIT IC7-G? Jeg skal ha det til å fungere 100%, og er ikke så opptatt av overklokke. Takker for svar. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Vel kan uten betenkeligheter annbefale psdata, der finner du også en meget bra rammbrikke nemmelig Geil Golden Dragon 3200 Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 Vel kan uten betenkeligheter annbefale psdata, der finner du også en meget bra rammbrikke nemmelig Geil Golden Dragon 3200 Jeg måtte raske på for å få komponentene i morgen. Derfor måtte jeg gjøre et valg. Bestillte 2 x 512MB DDR PC3200 400MHz CL2 5nS 2.5-3.1V Golden Dragon, så da er vi vel enige. Forøvrig kunne PS Data bekrefte at de hadde både P4 2.8/800 og nevnte RAM brikker på lager. Edit: Det skal selvfølgelig være P4 2.8/800 og ikke 2.8/400 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Vel kan uten betenkeligheter annbefale psdata, der finner du også en meget bra rammbrikke nemmelig Geil Golden Dragon 3200 Jeg måtte raske på for å få komponentene i morgen. Derfor måtte jeg gjøre et valg. Bestillte 2 x 512MB DDR PC3200 400MHz CL2 5nS 2.5-3.1V Golden Dragon, så da er vi vel enige. Forøvrig kunne PS Data bekrefte at de hadde både P4 2.8/400 og nevnte RAM brikker på lager. skulle ikke du ha en 2,8/800??? Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Mpx og lagerstatus er et salgstriks. orker ikke fortelle min historie nå men kan gjøre siden. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Forøvrig kunne PS Data bekrefte at de hadde både P4 2.8/400 og nevnte RAM brikker på lager. Du skrev vel feil her Predecessor? Blir ikke så gøy med P4 2.8/400 og Abit IC7-G. Håper du ikke har bestilt det, isåfall bør du gjøre om fortere enn ... :smile: Lenke til kommentar
Mio Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 jeg kan også trygt anbefale å bestille fra psdata. de registrerte ordren min av en P4 2,8Ghz 800 Mhz i går.. Nå ligger den på postkontoret. Resten av delene bestilte jeg fra komplett siden psdata dessverre ikke hadde disse inne.det er et hovedkort og 2 512MB brikker. bestilte disse fra komplett i helgen, og de ligger i plukklisten dems enda. virker som dem har satt ordren til plukklista med engang bare for at folk ikke skal ha en mulighet til å slette ordren nesten. håper inderlig jeg får varene før helgen.kjipt å sitte med en cpu i hånda og se på den bare..hehe Hadde det vært 7 prikker på en terning,så hadde jeg gitt psdata dette. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 Forøvrig kunne PS Data bekrefte at de hadde både P4 2.8/400 og nevnte RAM brikker på lager. Du skrev vel feil her Predecessor? Blir ikke så gøy med P4 2.8/400 og Abit IC7-G. Håper du ikke har bestilt det, isåfall bør du gjøre om fortere enn ... :smile: Junta og Snekker`n Jeg vart alvorlig skræmt no. Fikk hetta et par teindels sekunder når jeg leste meldingen deres. Jeg kan bekrefte at det var nok en P4 2.8/400 jeg hadde bestilt. Hovedkortet er allerede i hus, samt 2 stk. S-ATA disker på 120GB fra Seagate. Nå er det bare å vente. Takk for oppmerksomheten, det kunne jo selvfølgelig vært mulig at jeg hadde "blingset” :o, og dermed greid å bestille feil. En annen sak, er at jeg tror ikke P4 2.8 er levert i 400 versjon. Kun P4 2.6. Rett meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 jeg kan også trygt anbefale å bestille fra psdata.de registrerte ordren min av en P4 2,8Ghz 800 Mhz i går.. Nå ligger den på postkontoret. Resten av delene bestilte jeg fra komplett siden psdata dessverre ikke hadde disse inne.det er et hovedkort og 2 512MB brikker. bestilte disse fra komplett i helgen, og de ligger i plukklisten dems enda. virker som dem har satt ordren til plukklista med engang bare for at folk ikke skal ha en mulighet til å slette ordren nesten. håper inderlig jeg får varene før helgen.kjipt å sitte med en cpu i hånda og se på den bare..hehe Hadde det vært 7 prikker på en terning,så hadde jeg gitt psdata dette. Jeg bestilte HK (Abit IC7-G) og minnebrikker fra Komplett før helgen. Dette lå i plukklista forstsatt et stykke ut på ettermiddagen. Da jeg fikk rekordraskt svar fra PS Data med løfte om at de skulle sende prosessoren og minnebrikkene umiddelbart var telefonen til Komplett ikke langt unna. Jeg fikk heldigvis avbestilt på telefonen. Hovedkortet kjøpte jeg på Komplett Stovner. Det kostet kr. 173,- mer enn på webshopen, men hvis man trekker i fra porto og oppkravsgebyr, så blir det ikke så galt. Dessuten fikk sjekket med egne øyne at kortet aldri har vært bruk (man kan jo aldri vite). Beste måten å sjekke det på, er å se på loddetinnet som sitter rundt skruehullene. Er disse ripete og skrapet opp, kan jeg garantere at kortet har vært montert i et eller annet kabinett. Helt til slutt vil jeg gjerne gi litt ros til Komplett. Jeg har stort sett handlet datautstyr fra de, og har aldri opplevd noe negativt. Stort sett raske til å sende, men jeg har på følelsen at det ligger mange ordrer på vent når folkene kommer på jobb mandag morgen. Etter at alle kjøpt fra seg i helgen, så blir det nok noen ordrer å håndtere. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 Helt utrolig, men alle webshopene med respekt for seg selv har leveringsvansker. Det virker som om de er prisgitt Norek. MPX har lagerstatus på +5 i skrivende stund, men det er bare BLØFF. Jeg snakket med de for en time siden, og da bekreftet selgeren at det ikke var lagervare. Jeg ble fly forbannet, og annulerte hele ordren der og da. Både Hattelco (=PSData) og Microtronica har haugevis av disse på lager, så jeg skjønner ikke helt problemet ... Dette var svaret jeg fikk fra Microtronica, så de kan man stort sett glemme med mindre du driver eget firma med solid kreditverdighet. Hei Takk for henvendelsen angående prisliste. Prislisten sendes kun ut til registrerte forhandlere som har videresalg av datautstyr. Legger derfor med skjema som kan fylles ut og returneres til oss. Etter søknaden er godkjent vi dere bli kontaktet av en selger samt få tilsendt prisliste. Med vennlig hilsen Microtronica Lenke til kommentar
Ayreon1 Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Et lite tips: Multicom.no har P4 2,8 800fsb til 2189,- Billigere enn dette skal du lete lenge etter. De får den imidlertid ikke inn før 02.07.2003, men det er jo ikke lenge til... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Forøvrig kunne PS Data bekrefte at de hadde både P4 2.8/400 og nevnte RAM brikker på lager. Du skrev vel feil her Predecessor? Blir ikke så gøy med P4 2.8/400 og Abit IC7-G. Håper du ikke har bestilt det, isåfall bør du gjøre om fortere enn ... :smile: Junta og Snekker`n Jeg vart alvorlig skræmt no. Fikk hetta et par teindels sekunder når jeg leste meldingen deres. Jeg kan bekrefte at det var nok en P4 2.8/400 jeg hadde bestilt. Hovedkortet er allerede i hus, samt 2 stk. S-ATA disker på 120GB fra Seagate. Nå er det bare å vente. Takk for oppmerksomheten, det kunne jo selvfølgelig vært mulig at jeg hadde "blingset? :o, og dermed greid å bestille feil. En annen sak, er at jeg tror ikke P4 2.8 er levert i 400 versjon. Kun P4 2.6. Rett meg hvis jeg tar feil. Det har du helt rett i den fås med kunn 533 og 800,ville bare skremme deg litt Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Helt utrolig, men alle webshopene med respekt for seg selv har leveringsvansker. Det virker som om de er prisgitt Norek. MPX har lagerstatus på +5 i skrivende stund, men det er bare BLØFF. Jeg snakket med de for en time siden, og da bekreftet selgeren at det ikke var lagervare. Jeg ble fly forbannet, og annulerte hele ordren der og da. Både Hattelco (=PSData) og Microtronica har haugevis av disse på lager, så jeg skjønner ikke helt problemet ... Dette var svaret jeg fikk fra Microtronica, så de kan man stort sett glemme med mindre du driver eget firma med solid kreditverdighet. Peonget mitt var at det må jo være mange webshoper som bruker Microtronica som distributør også, - og de hadde over 100 på lager når jeg sjekket Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 Et lite tips: Multicom.no har P4 2,8 800fsb til 2189,- Billigere enn dette skal du lete lenge etter. De får den imidlertid ikke inn før 02.07.2003, men det er jo ikke lenge til... Takk for tipset, men jeg orker ikke å vente. Etter all sannsynlighet er jeg på ferie på dette tidspunktet også. En annen sak, er at jeg har dårlig erfaring med disse "Forventet på lager xx.xx.03" Det er skjelden eller aldri at disse datoene holder stikk. Jeg bestilte 1 stk. Samsung Syncmaster 172T fra IT Butikken i Danmark, og de flyttet leveringstidspunktet annen hver dag. Til slutt annulerte jeg ordren. Det hadde helt klart vært penger å spare ved kjøp hos Multicom, men som sagt har du dårlig tid koster det penger. Forøvrig bestilte jeg nevnte Syncmaster hos Multicom, og fikk den 2 dager etter. Prisen var det heller ikke noe å si på. Billigere enn danskene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå