erot71 Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Hei, trenger litt hjelp; Jeg har en cdr + en cdrom + to harddisker.... Hvordan bør jeg installere dem ? Slik jeg har det nå har jeg en harddisk som pri. master, og en harddisk som pri. slave. Jeg har cdr som sec master og cdrom som sec slave. Er dette en god løsning ? Bør jeg bytte ? Skjønnner, har litt probl. med f.eks brenne CD-er.... den henger seg opp under brennningen. Det samme kan også skje på cdrom, under innstalering av prog. Hvis jeg tar ut cdbrenner setter cdrom som sec slave, funker cdrom, men hvis jeg har den som sec master henger den seg.(selv om jeg har fjernet cdr.) Jeg har et abit hovedkort amd xp1600+ win98sec. Håper noen skjønner noe av hva jeg mener, er litt vanskelig å forklare... Lenke til kommentar
STURM Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 bruker du ata66/100 eller god gammel ide? jeg hadde problemer når jeg brukte ata controlleren, byttet til ide og vips "bob's your uncle". _________________ celeron 800@1000 abit be6-II 512mb ram gf2 wd 30gb LG 8*4*32 [ Denne Melding var redigert av: STURM på 2002-01-31 13:08 ] Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 En harddisk og en CD-relatert drive på hver kabel. Gjerne harddiskene som masters... Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 ok, men hva kan skje hvis jeg har to hardisker på en kabel og to CD-er på en kabel ? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Du kan få problemer med å kopiere CD'er. Følg rådet til the_ruthless. Lenke til kommentar
keen4e Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Sliter med noe lignende: Jeg har en harddisk koblet som primary master, plextor 24x som primary slave og cdrom som secondary master. Kan dette føre til trøbbel? Har nemlig problemer med at nero stopper brenninga på vilkårlige tidspunkter (progressbaren henger seg på f.eks 12%) Hadde tidligere brennern som secondary master og cdromen som secondary slave. Dette funka fint bortsett fra kopiering, som var grunnen til at jeg bytta. jb Lenke til kommentar
josh Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 har hatt en del problemer med feilbrenninger på min maskin, og etter masse prøving og feiling kom jeg frem til at å ha brenneren som secondary master er best. andre cd-enheter må plasseres på primary, ellers så blir direkte cd kopiering et helvet*... ellers er det hipp som happ hvordan du plasserer det. *edit* og oppgrader til 2000/XP! det er å banne i kjerka å kjøre 98 på en slik maskin... */edit* [ Denne Melding var redigert av: josh på 2002-02-01 15:10 ] Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Jeg har erfaring med at det er lurest å boote maskinen før en brenning. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 I Nero (sikkert andre programmer også) får du beskjed om at du ikke bør ha Cd-rom og brenner på samme kabel hvis du skal bruke "copy on the fly" Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Mine enheter, som aldri har kræsjet under brenning (bortsett fra når jeg brukte kjip software): Primary Master: Fujitsu Siemens 20.4GB Primary Slave: NEC DV_5700A (DVD-Rom) Secondary Master: Aopen CD-RW 1632 (CD-brenner, liksom) Secondary Slave: En-eller-anna rar liten 3GB-harddisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå