Marbyz Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Som trådtittelen sier skal jeg nå forsikre scooteren min, som for øvrig er av typen Speedfight 2. Det jeg lurer på er hvilke forsikrer MÅ jeg ha, og hvilke er det anbefalt å tegne seg til? Må scooteren låses for at forsikringen skal være gyldig v. Tyveri? Og har dere noen spesielle selskap å anbefale? - Marbyz Endret 4. desember 2010 av Marbyz Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Eneste forsikringen du MÅ ha er ansvarsforsikring. Jeg vet ikke om de fleste forsikringsselskaper sier at du må låse scooteren for at de skal dekke tyveri (ansvarsforsikring dekker ikke tyveri, forresten), men jeg vet det er vanlig praksis å si at du får reduksjon i forsikringspremien hvis du låser den. Lenke til kommentar
Marbyz Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Ja, ansvarsforsikringen er jeg klar over. Men det jeg sliter med er å finne ut hvor mye jeg trenger å forsikre utover dette. Å forsikre seg tyveri, brann og ulykker er vel kanskje mest aktuelt? Ingen av de sidene jeg har besøkt oppgir noen form for prisantydning, hvor mye må jeg anslagsvis ut med? - Marbyz Endret 4. desember 2010 av Marbyz Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 jeg bruker frende sin forskring og betaler 160 kr i mnd for full kasko:) billigste full kasko på markedet Lenke til kommentar
bellduck Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hvis skuteren din har høy verdi bør du velge full kasko. Dette er den eneste som dekker skade på moped f.eks. om du skulle krasje. Hvis ikke; del-kasko. bellduck Lenke til kommentar
Marbyz Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Scooteren er nå godt forsikret med full kasko. Takk for råd og anbefalinger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå