zandzpider Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Heisann, har nettopp fått en MacBook Pro v.3.1 i fanget med Mac OSX på... Maskinen skal brukes til programmering, så da lurte jeg på et par anbefalinger. Svn client Texteditor / IDE (Netbeans, Coda, Aptana?) lokal webserver/mysql server (XAMPP / MAMP?) terminal klient (bruke standard?) Endret 11. september 2010 av zandzpider Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Til SVN bruker jeg Versions, som er en kjempegod SVN-klient som føles veldig OS X aktig. Ellers har du Smart SVN, som finnes til både Windows og Mac. Du sier programmering. Hva slags programmering er det snakk om? En god allround teksteditor er TextMate, men til frontend webutvikling kan jeg med glede anbefale WebStorm fra JetBrains (IntelliJ / ReSharper)-folka. Du har en webserver i OSX fra før, men om du kjører MAMP eller XAMPP er ett fett, selvom MAMP Pro muligens er noe bedre enn XAMPP. Jeg driver ikke så innmari mye med PHP lenger, i hvertfall ikke lokalt, så da er det litt vanskelig å komme med noen god tilbakemelding. Hvorfor bruke noe annet enn en så godt som fullverdig Unix terminal, egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå