supermakk Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 kjøpt meg nytt kabinett, var forsiktig når jeg skrudde ut hardwaren fra det gamle kabinettet la det forsiktig ned og skrudde det inn i det nye kabinettet, når jeg var ferdig med å sette sammen pc'n så skrudde jeg den på alt så ut til å funke men når jeg så etter så var skjermen svart. sjekket litt inni pc'n men alt gikk som det skulle men fordeom skjermen svart... har prøvd å bruke skjermen på en annen pc, der funket den. har også prøvd å koble ut hdd ,dvd ,ram osv. alt av kabler er koblet inn på riktig plass men skjønner ikke hvorfor den ikke funker nå.. har holdt på med pc i noen år nå og kan en del med det men nå funker ikke skjermen og klarer ikke å finne ut hva som er galt, kommer bare fram til at skjermkortet kan være ødelagt. Specs: AMD Athlon 64 X2 6400+, 3.2GHz Socket Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 x2 Gigabyte GA-MA790X-DS4, AMD 790X, DDR2, XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB XXX GDDR3 Corsair TX 750W PSU og kabinettet vis dere lurer: Cooler Master HAF 932 Big Tower noen som kan hjelpe meg litt? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Har du prøvd skjermkortet i en annen PC? Regner med at du er klar over at Geforce 8xxx serien har en stygg tendens til å "dø" etter ca 2 - 3 år, noe jeg har opplevd med 3 stk 8xxx kort. De sluttet å virke etter mindre enn 2 år. Ellers har du dobbelsjekket at alt av kabler er rett tilkoblet? Det har hendt at jeg har glemt å koble til en kabel og jeg har drevet med PC bygging i snart 20 år. Lenke til kommentar
supermakk Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 Har du prøvd skjermkortet i en annen PC? Regner med at du er klar over at Geforce 8xxx serien har en stygg tendens til å "dø" etter ca 2 - 3 år, noe jeg har opplevd med 3 stk 8xxx kort. De sluttet å virke etter mindre enn 2 år. Ellers har du dobbelsjekket at alt av kabler er rett tilkoblet? Det har hendt at jeg har glemt å koble til en kabel og jeg har drevet med PC bygging i snart 20 år. har ikke fått prøvd skjermkortet i en annen pc enda men skal je det et forsjøk. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Da jeg byttet ut mitt XFX 8800 GT Alpha Dog fikk jeg ikke det til å fungere mer. Høres kanskje høyst usannsynlig ut, men det kan være problemer med DVI koblingen. Prøv dersom du har VGA adapter. (Følger med skjermkortet). På min HD 5850 fungerer ikke DVI, men når jeg bruker VGA adapter får jeg opp bilde. Lenke til kommentar
supermakk Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 btw. prøvd ett annet sjermkort, annen ram, men framdeles ingen bilde!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå