muffe Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Holder på å sette opp et lite nettverk med en Windows 2000 Server, og 7-8 Windows 2000 klient-maskiner. Hvilket antivirus/brannmur program er å anbefale på serveren, og hvilket er å anbefale på klientene? At det er gratis (freeware eller GPL), er å foretrekke, men ikke et "must". Det viktigste er til syvende og sist at det er funksjonelt, sikkert og enkelt å administrere. Det må støtte automatiske oppdateringer av virusdefinisjonene fra internett. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Antivirus: Norton Antivirus 2003 Firewall: Zone Alarm (gratis verson og shareware-verson) http://www.zonelabs.com/ Du kan bruke begge programmene på både server og klienter. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 Nei, NAV 2003kan ikke brukes på server. Når jeg installerer det, får jeg en feilmelding som dette: "This program is for workstation use only. The installation will be aborted" Hvilket AV kan jeg bruke på serveren? Kriterier: Se første post. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå