Gjest gjest Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Hei! Skriver som gjest av opplagte årsaker. Dette er ikke noe jeg ønsker å dele med hele verden, som en identifiserbar person. Det er også mange som vil se på dette som trolling - det er det altså ikke tilfellet. Håper folk skjønner dette. Det er egentlig tre forskjellige problemer - men valgte å plassere alle i samme tråd. Det hadde blitt litt voldsomt med tre tråder. Det første problemet er egentlig ikke så flaut/ille. Men det har konsekvenser. Problemet er en rift på oversiden av anus. Og den gror aldri. Og med aldri, mener jeg at jeg har hatt denne riften i snart ett år. Uten å gjøre noe særlig med det. Det er svært irriterende. Ofte etter jeg har vært på do, og tørker meg - kommer det blod på toalettpapiret på grunn av denne riften. Det er derfor også smertefult å tørke meg, noe som resulterer i at jeg ikke får tørket meg like grundig som jeg ønsker. Dessuten klør det noe helt infernalskt til tider. Spørsmålet er om det finnes noen produkter som hjelper sår på steder med lite frisk luft til å gro. Som jeg sa, klør dette noe voldsomt til tider. Og det hender jeg ikke klarer å holde meg. Jeg blir da nødt til å klø. Bruker da naturligvis ikke fingeren direkte - men har som regel dopapir eller en boksershorts mellom. Dersom boksershorts er tilfellet... så kommer vi til problem nr 2. Som er en konsekvens av problem nr 1 og 3. Problem nr 2 er altså at om/når jeg klør meg... så hender det at det smittes avføring over på bokseren. Så det ser ut som jeg ikke har skifta bokser på 3 uker. Dette synes jeg er ganske ekkelt. Jeg dusjer daglig, og etter kun en dag kan det være nok så mye misfarge. Selv om jeg ikke har klødd meg. Så igjen; finnes det er produkt som kan få denne riften/såret til å gro - slik at kløen, og smerten når jeg tørker meg gir seg. Problem nr 3 er rett og slett mye tarmgass. Jeg tror at dette kan være med på å påvirke misfargen i boksershortsene mine. Jeg skifter de daglig, og har en helt normal hygiene - men bokserene ser ofte ikke ut. Jeg har et helt normalt koshold (vil jeg tro). Jeg lurer derfor på hva det kan være som gjør at jeg har så mye tarmgass? Hender også ofte jeg er veldig løs i magen. Finnes det noen produkter for dette også? Leste et sted at man gjennomsnittlig prumper 14 ganger iløpet av en dag. Vil tro at jeg lett kan ligge 2-3 ganger over dette. Altså rundt 50 ganger. Ca 2 ganger i timen. Ofte sikkert 4-5 ganger i timen også. Håper folk tar meg på alvord når jeg skriver dette, selv om det kanskje er litt komisk. Er faktisk veldig plagsomt. - Hilsen aktiv forumbruker. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Tja, dette blir jo litt generelt men - tarmgass i større mengder kan man få av stort inntak av fiberrik mat. Slik som f.eks. store mengder frukt/grønnsaker, eller overdreven bruk av produkter som inneholder sorbitol (eks. Dent- pastiller, tyggis- varianter osv.). Løs mage regulerer man f.eks. med Imodium - eller sågar litt Cola (funker for noen). Angående riften som ikke vil gro, så mener jeg at du bør la en lege titte på det. Leger bryr seg ikke om sånt, selv om det selvfølgelig ikke er så artig for den som står med buksa nedpå anklene Har du prøvd vanlig Alcos Anal salve? Det kan jo hende du har tendens til hemmoroider - dette fører også til kløe og litt bløing. Endret 11. september 2010 av Rayline TWB Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Tarmgass kan også komme av ufordøyd mat. Mesteparten av gassen havner faktisk i blodet ditt og det er en belastningsfaktor for kroppen. Prøv å ikke kombinere stivelse og sukker i samme måltid. Du kan kombinere fett og proteiner, karbohydrater og fett, men ikke kombiner protein og karbohydrater. Det krever to ulike miljøer i magesekken og den er ikke fysiologisk i stand til effektivt å fordøye disse sammen. Når det gjelder riften du har over anus så kan du prøve å blande aloe vera med medihoney og smøre på helst etter at du har desinfisert. Medihoney brukes for å få sår som aldri gror til å gro p.g.a de antibaterielle egenskapende den har og aloe vera gjør også at sårhelingen går mye raskere. Anbefaler egentlig 40x konsentrat av aloe vera så får du mye aloe ekstrakt uten at det blir mye væske. Du bør også beskytte området f.eks med et plaster eller medisinsk tape som sitter godt. Tror dette blir komplisert å gjøre selv så du vil ha stor hjelp med å alliere deg med noen som kan hjelpe deg med dette. Hvis du har mulighet til det så prøv å hold deg mest mulig i ro og begynn med dette tidlig i helga. Endret 11. september 2010 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå