South_Bridge Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Jeg har en svart audi 06 mod som jeg i morra skal vaske og da kanskje polere for første gang. men jeg kan ikke polere. etter hva jeg skjønner skal det gjøres etter vanlig vask, på tørr bil og ikke i sola. er jeg på sporet? skal gjøre det for hånd, og handle stuffet jeg trenger på biltema, jeg regner med det blir noe ala http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Vokspolish/ . regner med å legge noe i kuten og gnikke til det ikke synes? åssen klut skal jeg bruke? andre tips? Endret 10. september 2010 av South_Bridge Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Mye bra tips i Den store bilpleietråden! I fremtiden: Søk før du poster. Lenke til kommentar
chris_90 Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Hei,ville ikke starte ny tråd med tanke på at det sikkert finnes en slik.Jeg er ny her så hvis dere kunne gi meg en link til trådene angående importering av biler,registrering osv hadde vært kjempe fint,takk:) Lenke til kommentar
simentp Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 skal gjøre det for hånd, og handle stuffet jeg trenger på biltema, jeg regner med det blir noe ala http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Vokspolish/ . regner med å legge noe i kuten og gnikke til det ikke synes? åssen klut skal jeg bruke? Siste jeg ville gjort var og kjøpe biltema voks, få heller for platinium voksen til turtle vax. Den er syk! Koster vell 250kr for en boks/flaske på europris der den er billigst og kjøpe, ihvertfall rundt her jeg bor. Bruk en voksduk til og ta det av med igjen ikke vent for lenge da blir den veldig vanskelig og få av, ikke ta den på plastikk da blir det stygge merker. Jeg bruker f.eks og ta på en dør og ta på voks, så tar jeg neste så når jeg har tatt på voksen på den andre døren tar jeg voksen på den første døren av igjen også tar jeg av den andre døren. Anbefaler hard voksen men den er vanskeligere og påføre men gir bedre resultat. Velger du softvoksen derimot må du skaffe en poleringssvamp og påføre med, eller en svamp uten såpe. I nød kan du bruke en vanlig svamp bare skyll ut all såpen av den først.. Påfør softvoksen på svampen også bilen ikke direkte på bilen. Ja, det var det jeg kom på i farten Lenke til kommentar
jkarte Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Mye bra tips i Den store bilpleietråden! Støtter denne Eventuelt denne: Bilpleie for dummies v2.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå