Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sæd kommer rennende i vagina = gravid?

Aksel114

Anbefalte innlegg

hei, var usikker på hvor jeg skulle plassere denne tråden men det ble i seksualitet kategorien :hmm:

Jeg og kjæresten min hadde sex ikveld. Vi er begge 15 år, og det er ca 4 uker siden hun hadde mensen sist :dontgetit:

jeg brukte kondom, og tok den av for og sprute henne oppover ryggen i liggende posisjon.

MEN da rant litt av sæden min ned på vei til vaginaen hennes..

også er da spørsmålet.. kan hun ha blitt gravid? :blush:

takk for alle svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angrepiller skal helst tas så fort som mulig etter samleie, så i morgen bør være det seneste dere vurderer noe sånt.

Forøvrig tror jeg ikke graviditetstester gir noe utslag før etter en måned eller noe lignende?

P-piller må man ha resept for å få kjøpt, ja, men dette fås tak i gratis på den lokale helsestasjonen (antar dere har en i bygda eller hvor dere enn befinner dere.) relativt enkelt.

Endret av Calath
Lenke til kommentar

Angrepille skal helst brukes så snart som mulig ja.

Sæden skal relativt langt opp i vaginaen....

Selv tviler jeg veldig sterkt.

Men ta en sjekk når det er mulig så slipper dere å tenke på det.

Ps. Mensen kan bli litt utsatt pga f.eks. mentalt stress. Been there done that.

Lenke til kommentar

For å oppsummere:

Sjansen for graviditet er der, men er liten.

Vær på den sikre siden og ta en angrepille. Fås på apotek uten resept og bør tas så fort som mulig etter samleie. Koster vel 150 kroner eller noe.

Hvis dere kommer frem til at p-piller kan være en gunstig form for prevensjon for dere så kontakt helsesøster/helsestasjon eller lege og få resept på det. Avhengig av hva slags p-piller kjæresten din faller på etter samtale med helsesøster så vil staten dekke en av kostnadene. Det betyr at det dere betaler selv ligger et sted mellom ingenting og 150 kroner for en 3-måneders periode :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...