Gå til innhold

Hvordan bli raskere i ballbehandlingen sin?

aritalo

Anbefalte innlegg

Hei, det jeg lurer på er; hvordan kan jeg bli raskere til å behandle ballen og sende den videre?

Jeg spiller på ett lag i 5 div og jeg er blandt de kjappeste på laget og jeg spiller ving, men mitt største problem er at jeg ikke er kjapp nok i hode og i utførelsen, slik at jeg ofte havner i tidsnød og mister ballen fordi jeg ikke var kjapp nok.

PS: Jeg har VELDIG god teknikk i situasjoner hvor jeg har god, første touchen er også ok, tror kanskje dette handler om at jeg er litt lite orientert.

PS2: Første touchen min er også OK og over gjennomsnittet.

Alle tips vil bli satt pris på, gjerne også hvordan man kan trene dette:

Endret av aritalo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Se rundt deg HELE tida! Alltid vit hvor du har medspillerne dine.

Jeg spiller sentral midtbane, ballfordeler/playmaker, og jeg kikker alltid rundt meg for å se hvor jeg kan sentre ballen, eller lage en plan B. Vær alltid to-tre trekk foran motstanderen, og ha en plan B-Å

Lenke til kommentar

Som alle andre har nevnt her, så er nøkkelen å orientere seg før du mottar ballen. Dette er det mange fotballspillere som sliter med, mens de som igjen mestrer dette godt er blandt de beste i sine nasjoner.

Beveg alltid hodet, orienter deg og se hvor du har medspillere og motspillere. Beveg hodet hele tiden, og bruk munnen og ørene til å høre og til å snakke med. Dette er noe du må trene mye på, og det er som med pasninger. Man blir aldri for god til å slå pasninger, det er alltid noe man bør trene på.

Når du spiller ving, og dere har ballen kan det være en god ide å trekke bredt ut, og sidestille deg. Motta og legg ballen til rette med det "dårligste benet" og få så et raskt touch med høyrefoten i riktig retning ( for noen kan dette være en god løsning, mens andre bruker kun det benet de er best på). Legg gjerne ballen litt foran deg på første touchet, mange dytter den knapt fremfor skoene , og må bruke enr ekke touch på å sette fart. En berøring inn i ledig rom er optimalt.

Det er vanskelig å gi konkrete eksempler og tips, men håper jeg hjalp litt ! :)

Endret av Paisley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...