Gå til innhold

Finnes 3,5mm Jack til Optisk-overgang/adapter?

Anbefalte innlegg

Hei,

Finnes 3,5mm Jack til Optisk-overgang/adapter? Eventuelt, hvor kan jeg finne det? Og flott om dere har bilder og lenker som jeg kan se på.

Kjøpte Logitech Z-2300(den har 3,5mm Jack) og skal koble den til en Samsung LED-TV(LE40C6005) som bare har en optisk utgang.

Og om noen vet om en 3,5mm jack til 3,5mm jack-adapter? Slik at jeg evt. kan bruke denne: http://www.clasohlson.no/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=32-2087

MERK! Husk at lyden skal ut fra LED-TV'en og til høyttalerene.

Kan noen hjelpe meg?

På forhånd, takk!

Endret av Cadesius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne hos DealExtreme kan muligens gjøre jobben. Toslink er vel betegnelsen for optisk lydutgang, og denne ser ut til å kunne konvertere optisk signal til "vanlig" slik du er ute etter. Det blir riktignok ikke direkte til minijack, men det løses med kabel som man får kjøpt hos Clas Ohlson.
Lenke til kommentar

Hei, ble plutselig litt usikker selv her men hvis du har en jack kabel fastmontert i z2300 kan du vel bare koble den til en slik her og montere kabel du selv framstiller fra clas ohlson videre. (3,5 - toslink)

Mvh

trond ;)

Flott!

Du er ganske sikker på at dette vil fungere?

Og hvor kan jeg kjøpe denne hun-hun 3,5mm jack-kontakten? Må ha den i morgen, så hadde vært flott om du visste om noen butikker som selger slike over disk, ikke over nettet. :)

Endret av Cadesius
Lenke til kommentar

3.5-toslink er en spesialkabel for kombinerte uttak der man har spdif bakerst i et 3.5mm uttak, altså vil det ikke fungere med en slik kabel til 3.5mm-inngangen på høyttalerne dine. (slike spesialutganger med spdif i 3.5mm finner man vanligvis bare i laptoper.)

Det du trenger er en DAC, en liten boks som tar spdif og gir analog lyd ut.

Lenke til kommentar

Okay. Hvor kan jeg få tak i det? Hvor mye koster en DAC?

Det du trenger er noe tilsvarende den dingsen fra Dealxtreme linket til tidligere, men fortrinnsvis med en strømadapter som passer norske stikkontakter, pluss en overgangskabel fra rød/hvit RCA til 3,5mm minijack.

For eksempel:

Konverter: $34,20 = ca. 210kr, dvs litt over tollgrensa... :hrm:

Batterieliminator 5V m/ norsk støpsel: 149kr

Adapterkabel: fra 39kr

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...