Gå til innhold

Hjelp m/Siemens SL55


Anbefalte innlegg

...jeg ble skuffet... Veldig skuffet... Så bra utvendig design, og så dårlig invendig... Men,men...

Jeg hadde jo en T610 og var super-fornøyd med den, men når skjermen er så godt som ubrukelig i sollys så hjelper det ikke stort. Den måtte vekk! ...Men det føles som en kraftig nedgradering å gå over til SL55, til tross for at den kostet mer :(

 

Hvordan slår jeg av funksjonen som krever apparat-kode etter tastelås?

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

....Flisespikkeri.... :roll: .... Selvsagt mente jeg det.

 

Et lite personlig spørsmål... Jobber du i Siemens eller noe slikt? Du har jo veldig mye positivt å si om produktene deres... Og helt ærlig. Synes du ikke Siemens burde lagt litt mer arbeid i meny og skjerm på sl55? :wink:

Lenke til kommentar

Nei, jeg jobber ikke i Siemens :lol:

 

Hvorfor skulle den hatt bedre skjerm da? Ville kanskje vært nyttig i java-spill, men ellers ingen annen god grunn. Dessuten ville den blitt mye dyrere... Mobilen jeg bruker har svart/hvitt display, holder faktisk det også med de funksjonene den har :)

Lenke til kommentar

..Hvorfor ville den vært dyrere med bedre skjerm? T610 er jo billigere enn sl55 :shrug:

Uansett ville jeg gjerne betalt mer for et bedre helhetsinntrykk... Ville ikke du? Det føles jo nesten som om man ser på en Porsche, og setter seg inn i en Lada... Men for all del... Lada er sikkert holdbare trygge biler, de :wink:

Lenke til kommentar

Flere piksler gjør mobilen tregere, dessuten er SL55-displayet mer enn bra nok allerede. Hvilke funksjoner er det du bruker der du synes displayet er for dårlig da?

SL55 bruker S55-menyene som er lagd for 256 farger. Liten bommert av Siemens. M55 har heldigvis penere menyer beregnet for 4096 farger 8)

Lenke til kommentar

Ja jeg leste en anmeldelse hvor siemens ble kritisert for nettopp bruken av farger i sl55...

 

Jeg er vel det man kaller fåfengelig. Vil gjerne at det ser lekkert ut. T610 var perfekt der, men jeg gidder ikke ha en mobil som du ikke kan bruke utendørs i sterkt lys... Litt stor var den også... Men ellers perfekt.

 

Men han designeren hos siemens må ha en fantastisk lønn, hvis det er det man forsvarer prisen på sl55 med i forhold til konkurrentene...

 

Til Sl55 sitt forsvar så har jeg gått ned fra T610, så et visst overgangssjokk er vel ikke til å unngå. Den har jon mange sjekke funksjoner som talekomando til det meste inkl. kalender og sms...

 

Du har et litt militant forhold til Siemens, eller hva Molna :wink: Forsvar med nebb og klør...hehehe

Lenke til kommentar

Javaen på SL55 er litt tregere enn på S55. Synes Rayman Golf funker fint jeg, har sikkert spilt 10 runder allerede :smile:

 

Er ikke Siemens som har designet SL55, de bruker et designbyrå til å designe mobilene sine (et firma utskilt fra Siemens, så på en måte er det kanskje likevel Siemens..).

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen Molna. Det er godt å ha folk med litt ekspertise... Sikker på at du ikke jobber i siemens :wink:

 

Bare et spr til så skal jeg gi meg. Jeg synes knappene under displayet virker litt løse og slarkete, samt at det er ofte man må trykke to ganger på en knapp fordi den ikke registrerte det første gangen. Er dette noe du også opplever?

Lenke til kommentar

Når jeg svarer telefonen eller ringer, er de første 20 sekundene preget av en irriterende pipe-lyd. Er dette normalt? det er liksom en høfrevent "iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii" i bakgrunnen. Ikke høylytt, men fortsatt irriterende...

 

Ps: jo mer jeg bruker tlf jo mer glad blir jeg i den. Den har faktisk ganske mange nyttige og lure funksjoner! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...