Gå til innhold

Skjermkortet streiket. Har jeg garanti?

foenix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Javisst F... Du har garanti på rundt 2 år skal jeg mene men ENDA lenger reklamasjonsrett på rundt 5 år så her er det bare å kline til.

Jeg henger meg på her.

Er litt usikker på reglene for reklamasjon. Jeg har et HD4870 som har vært defekt i over et halvt år nå. Kortet og maskinen kræsjer ved første oppstart, fungerer så bra ved andre forsøk etter en hard-boot, bortsett fra at det kræsjer av og til i noen spill. Jeg er rimelig sikker på at kortet er defekt, da maskinen fungerer strøkent med et gammelt ATI X800 kort.

Har vært i kontakt med powercolor (produsent) da nettbutikken jeg kjøpte det hos (meeter.no) gikk konkurs.

Imidlertid har det gått litt over to år, ble kjøpt i august 2008, så jeg er for sent ute på garantien (utsettelser.... :thumbdown: ).

Fins det faktisk en mulighet for å ta dette på en 5 års reklamasjon med en utenlandsk produsent?

Endret av Syv
Lenke til kommentar

Joda du har reklamasjonsrett... Men hvordan dette stiller seg med en konkurs nettbutikk vet jeg ikke.

Er litt verre akkurat det der.

Var i kontakt med forbrukerportalen som kunne fortelle meg at ved konkurs er det altså importør eventuelt produsent man kontakter ja. Greia er at det da er reglene i produsentens hjemland som ligger til grunn for hvorvidt reklamasjonsretten fungerer.

Powercolor er basert i Taiwan så jeg vet ikke, tviler vel litt på hvor godt utbygd regelverket er der...

Han kunne forøvrig ikke svare konkret på om skjermkort har 5 års reklamasjonsrett... bortsett fra noe generelt om at reklamasjonen er avhengig av forventet levetid...

Sannsynligvis er det butikkens konkurs (samt min egen latskap :thumbdown:) som gjør at jeg blir nødt til å punge ut for et nytt kort...

Noen som har gode, billige, alternativer til et HD4870? Vil helst ikke legge for mye i skjermkortet da jeg antar at andre deler i systemet som en "Core 2 duo E8500" samt 4 gig med RAM vil kunne virke som en flaskehals sammen med de aller nyeste kortene.

Endret av Syv
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...