foenix Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Kjøpte et ASUS GeForce 9500GT 512MB hos Komlett for litt over et år siden. Det tok kvelden i går. Har jeg noen garanti på slike kort? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Javisst F... Du har garanti på rundt 2 år skal jeg mene men ENDA lenger reklamasjonsrett på rundt 5 år så her er det bare å kline til. Lenke til kommentar
Syv Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Javisst F... Du har garanti på rundt 2 år skal jeg mene men ENDA lenger reklamasjonsrett på rundt 5 år så her er det bare å kline til. Jeg henger meg på her. Er litt usikker på reglene for reklamasjon. Jeg har et HD4870 som har vært defekt i over et halvt år nå. Kortet og maskinen kræsjer ved første oppstart, fungerer så bra ved andre forsøk etter en hard-boot, bortsett fra at det kræsjer av og til i noen spill. Jeg er rimelig sikker på at kortet er defekt, da maskinen fungerer strøkent med et gammelt ATI X800 kort. Har vært i kontakt med powercolor (produsent) da nettbutikken jeg kjøpte det hos (meeter.no) gikk konkurs. Imidlertid har det gått litt over to år, ble kjøpt i august 2008, så jeg er for sent ute på garantien (utsettelser.... ). Fins det faktisk en mulighet for å ta dette på en 5 års reklamasjon med en utenlandsk produsent? Endret 15. september 2010 av Syv Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hvis garantien har gått ut så har du forsatt reklamasjonsrett. Forventet levetid på et skjermkort er vel lengre enn 1 år. Den er hvertfall minimum på 2 år! Helt sikkert 5 år, uten at jeg kan gå god for det. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Joda du har reklamasjonsrett... Men hvordan dette stiller seg med en konkurs nettbutikk vet jeg ikke. Er litt verre akkurat det der. Lenke til kommentar
Syv Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Joda du har reklamasjonsrett... Men hvordan dette stiller seg med en konkurs nettbutikk vet jeg ikke. Er litt verre akkurat det der. Var i kontakt med forbrukerportalen som kunne fortelle meg at ved konkurs er det altså importør eventuelt produsent man kontakter ja. Greia er at det da er reglene i produsentens hjemland som ligger til grunn for hvorvidt reklamasjonsretten fungerer. Powercolor er basert i Taiwan så jeg vet ikke, tviler vel litt på hvor godt utbygd regelverket er der... Han kunne forøvrig ikke svare konkret på om skjermkort har 5 års reklamasjonsrett... bortsett fra noe generelt om at reklamasjonen er avhengig av forventet levetid... Sannsynligvis er det butikkens konkurs (samt min egen latskap ) som gjør at jeg blir nødt til å punge ut for et nytt kort... Noen som har gode, billige, alternativer til et HD4870? Vil helst ikke legge for mye i skjermkortet da jeg antar at andre deler i systemet som en "Core 2 duo E8500" samt 4 gig med RAM vil kunne virke som en flaskehals sammen med de aller nyeste kortene. Endret 17. september 2010 av Syv Lenke til kommentar
foenix Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Jeg fikk erstattet kortet mitt med et MSI GeForce GT 240 1GB PhysX CUDA. Hvordan er dette kortet? Noen som har noen erfaring? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå