Gå til innhold

Hjelp! Hva skal man velge?

student

Anbefalte innlegg

Tenkte å bruke underkant av 2k. Bør ha støtte for directx9, svhs, dvi evnt agv og 128mb! Er FX 5600, 5800 et alternativ eller ATI radeon!

Har egentlig god greie på pc ( eller hadde), det er så mange standarder osv.....blir totalt forvirra av mindre. :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kun Sapphire som lager radeon 9700 non-pro for tiden. Dette gjør at det stort sett er glemmesak å få tak i. Dessuten koster det i overkant av 2k.

Beste løsning under 2k, spør du meg, er et Radeon 9600 Pro til ca. 1700kr. Her får du full DX9.0/OpenGL2.0-kompabilitet. Du kan jo også vurdere om du trenger DX9. Til Dags dato er det ikke komt noen spill basert på DX9-motorer. Kanskje det er på tide med ny oppgr. når disse kommer, grunnet enda høyere maskinkrav? Kommer egentlig an på hvor ofte du skifter ut utstyret ditt.

Har liten kunnskap om Nvidia (bortsett fra at de bråker noe helt sinnsykt:-9), men de testene jeg har sett får du mest for pengene under 2000kr med et R9600Pro.

Særlig hvis du velger Nvidia, kan det være en ide å investere i en Zalman Heatpipe 80 til ca. 250kr. Denne erstatter viften på skermkortet...

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg er også ute etter ett nytt skjermkort, ettersom mitt gamle GF2TI begynner å dra på åra.. Jeg har egentlig ikke bruk for noe bedre, men jeg kan få solgt mitt gamle kort nå, og derfor vurderer jeg ett nytt.

Jeg satt lenge å så på Sapphire Radeon 9700PRO Ultimate, men dette er ikke i salg lenger.. Har det kommet en etterfølger etter dette? Har ikke sett det i så fall..

Lenke til kommentar

Her kan du få tak i R9700ProUltEd: (prisguide.hw.no)

Support Datahjelp 3412,-

PCutstyr.no 3443,-

Citri 3895,-

Du kan også kjøpe et R9700Pro til 2984,- hos it-butikken, og kjøpe og montere Zalman Heatpipen selv (koster ca. 250 kr....)

Når du først skal bruke mye penger på skjermkort, kan du jo vurdere top-of-the-line-kortet (for en kort stund i alle fall) R9800Pro.

Fåes til ca. 3500,- (oxo her kan heatpipe kjøpes utenom selfølgelig...)

Lenke til kommentar

Kortet jeg skal ha må være mulig å få kjøpt hos komplett.. siden jeg kun handler der og slipper frakt osv.. hvordan er Sapphire 9700PRO AIW kortet? Dette blir vel levert med passiv kjøling? Ser værtfall sånn ut på bildet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...