j.k. Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Hei! Jeg sliter med ett lite problem! Jeg harnylig innstallert en WD velociraptor 300 gb som systemdisk men i windows opplevelsesindeks så får den samme poengsum som lagringsdisken (WD 1 TB) det vil si 5,9. Jeg vet ikke om dette er en helt normal poengsum for denne disken eller om jeg har gjort noe galt under installeringen! Jeg takker for all hjelp jeg kan få! M.v.h. J.K. Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Aldri stol på windows sin opplevelses index.. Clocka prosessoren min opp 1,5 ghz. Gikk ned 3 poeng pga det, enda ytelsen gikk til været. Mitt tips til deg! Gi blanke faen i den *^sinnapådrittsystemet* Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Hvis du bruker Vista så er 5.9 høyeste poengsum også tror jeg Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Jupp det er å sant. Men Windows 7 har høyere og "strengere" krav, enda jeg har full score x) lættis Lenke til kommentar
j.k. Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Hei! Takker for alle svar! Maskinvaren min er: Hovedkort: Asus p5k Cpu: Intel: CD 8500 (7,00) Minne: 4gb ram (6400) (7,00) Harddisk: 300 gb velociraptor (5,90) Skjermkort: XFX nvidia gtx 260 (7,30 og 7,30) Jeg syntes det virker litt merkelig når overføringshastigheten ligger på ca.60 mb nær jeg flytter filer! Ovenfor i parentes står opplevelsesindeksen i parentes for hver av dem! Det jeg prøver og si er at Raptordisken ikke er raskere enn lagringsdisken når det gjelder og flytte eller køpiere filer! Endret 11. september 2010 av j.k. Lenke til kommentar
Varj Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 For ren sekvensiell lesing eller skriving har ikke raptor noe særlig bedre ytelse enn "vanlig disk", fordelen er høyere i/o per sekund, som da kommer fram med mer random last. Men på det området blir raptor parkert av SSD, så om raptor er noe særlig vits er høyst diskutabelt i disse dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå