sablabra Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Pga. en lei grense på maks 10 GB ut og inn (10+10 GB) per 24 timer, har jeg behov for en ruter som kan overvåke total internettrafikk som går ut/inn for de siste 24 timene slik at jeg ikke overskrider grensen. Aller helst kunne jeg da ønsket meg muligheten for at all internettrafikk stoppes dersom eksempelvis 9,5 GB overskrides. Jeg har vært inne på tanken å sette opp en gammel pc med linux som ruter der jeg antar at det skal være mulig å komme opp med en løsning, men dette er heller upraktisk mtp. plass/støy/strømforbruk. Er det noen som kjenner til en ruter med disse mulighetene? Lenke til kommentar
IBTB Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Netgear WNDR3700 har en veldig enkel slik funksjon. Kommer også til en rimelig penge (~700kr leste jeg her en plass på forumet). Her et et bilde over menyen du kan sette opp slik du vil: edit: errr, etter en mer nøyaktig titt ser jeg at dette gjelder kun per måned og er ikke mulig og gjøre om til per dag. Endret 10. september 2010 av IBTB Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Takk for svar, men som du selv skrev så ser det ut til å gjelde per måned. Det er også viktig for meg at det er per 24 timer (dvs. at telleren ikke skal nullstilles ved midnatt eksempelvis). Jeg synes dd-wrt ser litt interessant ut. Noen som kjenner til mulighetene der? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Benytter smoothwall med bandview som begrenser klient (macadresse/ip) for valgt periode. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Ta en titt her. Liste over støttede routere i WIKI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå