SlettProfil Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 I mine øyne er kristendommen bare tull. Jeg føler at kristendommen kun er en del av menneskets naturlige behov til å besvare spørsmål, og har man ikke svarene, så dikter man dem opp selv og menneskets kreative fantasi. Mye av det som står i bibelen er motbevist av vitenskapen, fordi vi har fått fakta på bordet som vi ikke hadde, da bibelen ble skrevet. For eksempel at jorden er universets sentrum, vi vet nå at jorden slettes ikke har noen som helst sentral plassering i universet og er en av mange utallige planeter, som går i bane rundt forskjellige. Hva gjør oss så spesielle fra andre dyr? Hvorfor skal en gud se så spesielt på oss i forhold til alle de andre artene på jorden? Det er vi som er så intelligent at vi kan stille spørsmål om hva som er meningen med dette livet, og svaret, slik jeg ser på dette er ingenting. Vårt mål, som alle andre dyr, er å føre genene våre videre å sørge for artens overlevelse. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) I mine øyne er vitenskapen bare tull. Jeg føler at vitenskapen kun er en del av menneskets naturlige behov til å besvare spørsmål, og har man ikke svarene, så dikter man dem opp selv (og prøver å forstå) og menneskets kreative fantasi. Mye av det som står i vitenskaplige teorier og rapporter er motbevist av bibelen, fordi vi lenge har hatt fakta på bordet, før vitenskapen ble utbredt. For eksempel at jorden ikke er universets sentrum, vi vet nå at jorden har en sentral plassering i universet og er en av mange utallige planeter, som går i bane rundt forskjellige. Endret 10. september 2010 av Dj_Evelen 3 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Se på dette bildet og fortell meg at en allmektig entitet som liksom har laget denne galaksen pluss minst 500 milliarder galakser til skal ha NOEN interesse av hva du sier, har på deg, tenker, tror eller ber om på denne bitte lille planeten..... Pilen peker forøvrig på solen, ikke jorden... Ha ha .... ha. Blir ikke latterlig engang, bare trist over at folk kan få seg så til de grader stormanns gale at de kan tro på det røret som står i den kristne bibelen... For stormannsgale må de nemlig være for å tro det... Virkelig! En ting er jeg helt sikker på og det er at OM dette er skapt av en entitet så har den etentiteten over hodet ingenting med de tilbednings kåte, smålige og sjalu gudene vi har beskrevet her på jorden. Det er bare latterlig å tro! Så ja, kristendommen er bare tull... Dårlig tull til og med. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 I mine øyne er kristendommen bare tull. Jeg føler at kristendommen kun er en del av menneskets naturlige behov til å besvare spørsmål, og har man ikke svarene, så dikter man dem opp selv og menneskets kreative fantasi. Mye av det som står i bibelen er motbevist av vitenskapen, fordi vi har fått fakta på bordet som vi ikke hadde, da bibelen ble skrevet. For eksempel at jorden er universets sentrum, vi vet nå at jorden slettes ikke har noen som helst sentral plassering i universet og er en av mange utallige planeter, som går i bane rundt forskjellige. Hva gjør oss så spesielle fra andre dyr? Hvorfor skal en gud se så spesielt på oss i forhold til alle de andre artene på jorden? Det er vi som er så intelligent at vi kan stille spørsmål om hva som er meningen med dette livet, og svaret, slik jeg ser på dette er ingenting. Vårt mål, som alle andre dyr, er å føre genene våre videre å sørge for artens overlevelse. Nei, kristendommens fremstiling av Mennesket som noe gudommelig er bra. Vitenskapens fremstiling av mennesket som et dyr, er tull. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) I mine øyne er vitenskapen bare tull. Jeg føler at vitenskapen kun er en del av menneskets naturlige behov til å besvare spørsmål, og har man ikke svarene, så dikter man dem opp selv (og prøver å forstå) og menneskets kreative fantasi. Mye av det som står i vitenskaplige teorier og rapporter er motbevist av bibelen, fordi vi lenge har hatt fakta på bordet, før vitenskapen ble utbredt. For eksempel at jorden ikke er universets sentrum, vi vet nå at jorden har en sentral plassering i universet og er en av mange utallige planeter, som går i bane rundt forskjellige. Du vet egentlig inne i deg at dette ikke er sant. Men det bryter med verdensbildet ditt, og du ser deg nødt til å forsvare denne troen med nebb og klør, uansett hvor irrasjonelt det er. Det går vel kanskje på at en verden uten en absolutt autoritet til å passe på en, ville være skremmende. Nesten så jeg klarer å synes synd på religiøse til tider. Endret 10. september 2010 av Detectable Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Argumentering på høyt nivå ser jeg. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Usikker på hvor høyt dere skal prate om argumentasjon. Det er morgen i 2 hustander. På kjøleskapet i begge henger en post-it hvor det står at kona i huset har kjøpt melk dagen før, så det trengs ikke gjøres. Personen i den ene hustanden åpner kjøleskapet og bekrefter at nei, det er faktisk ikke mer melk igjen. Han drar dermed på butikken og kjøper melk. I den andre hustanden blir lappen lest og ignorert. På kvelden sitter begge to vel vitende om at de har melk i kjøleskapet, i hus nr.1 fordi han selv har bekreftet det. I den andre fordi det jo såklart må stemme da det sto på lappen. Dette er i bunn og grunn forskjellen på vitenskap og religion. Begge sider kan stå å påstå de har rett, men kun den ene siden kan begrunne sine påstander. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Du kan godt tro på viteskapen, men vitenskapen beviser først noe, så tror alle på det, så finner noen andre foskere ut at det er feil, alle tror på det, så finner noen andre ut, nei, det er ikke feil likevel, så tror alle på det, er vel ikke så mye bedre det? Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Vi prøver. Det gjør ikke dere. 2 Lenke til kommentar
SlettProfil Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Dj_Evelen:Det er da vel ikke noe som heter å tro på vitenskapen. Den bygger på beviste teorier, det er ren fakta. Derimot er det ingen beviste fakta som ligger til grunn for kristendommen. IHS: Hvordan definerer du da et dyr? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 IHS: Hvordan definerer du da et dyr? Ikke menneske Lenke til kommentar
SlettProfil Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Hvorfor? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Dj_Evelen:Det er da vel ikke noe som heter å tro på vitenskapen. Den bygger på beviste teorier, det er ren fakta. Derimot er det ingen beviste fakta som ligger til grunn for kristendommen.Hva når disse såkalte "beviste teoriene" motbevises? er det fremdeles ren fakta?Ellers er fakta i kristendommen bevist og dokkumentert i bibelen. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Dj_Evelen:Det er da vel ikke noe som heter å tro på vitenskapen. Den bygger på beviste teorier, det er ren fakta. Derimot er det ingen beviste fakta som ligger til grunn for kristendommen.Hva når disse såkalte "beviste teoriene" motbevises? er det fremdeles ren fakta?Ellers er fakta i kristendommen bevist og dokkumentert i bibelen. Vitenskapelige teorier kan bare (mot)bevises ved at en bedre teori tar dens plass. Vitenskapelige teorier er det nærmeste sannhet vi noen gang kommer nettopp fordi de hele tiden testes og retestes og testes igjen og når en teori blir falsifert, altså rebunket, så er det ALLTID av en bedre teori! Nei, kristendommens "beviser" er kun påstander det og det bibelen hevder er ikke en gang en hypotese, kun en ide eller en fantasi.... Men hva er galt å forholde seg til sannheten egentlig? Hvorfor er alle religiøse redd for sannhet? Hvorfor juger de så det renner av dem når det kommer til hva bibelen sier og ikke sier? Alt som står der er sålangt kun bare påstander, så hvorfor forsøker de hele tiden på juge det til noe det ikke er? Hvorfor kan dere ikke være ærlige? Endret 10. september 2010 av RWS Lenke til kommentar
SlettProfil Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Ellers er fakta i kristendommen bevist og dokkumentert i bibelen. Javel? Slå opp i bibelen, og nevn et bevis for at Adam og Eva er opprinnelsen til homosapiens. Lenke til kommentar
Sempercogitare Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Når noen kaller seg for DjEvelen og argumenterer hardbarka for at kristendommen er bevist og dokkumentert i bibelen, så syntes jeg det lukter litt troll for å være helt ærlig. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 IHS: Hvordan definerer du da et dyr? Ikke menneske Merkelig definisjon. Så jeg drikker dyr jeg altså, her jeg sitter med cola i hånden…? Når noen kaller seg for DjEvelen og argumenterer hardbarka for at kristendommen er bevist og dokkumentert i bibelen, så syntes jeg det lukter litt troll for å være helt ærlig. Klart. Det er anerkjent her i religionsforumet. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Dj_Evelen:Det er da vel ikke noe som heter å tro på vitenskapen. Den bygger på beviste teorier, det er ren fakta. Derimot er det ingen beviste fakta som ligger til grunn for kristendommen.Hva når disse såkalte "beviste teoriene" motbevises? er det fremdeles ren fakta?Ellers er fakta i kristendommen bevist og dokkumentert i bibelen. Vitenskapelige teorier kan bare (mot)bevises ved at en bedre teori tar dens plass. Vitenskapelige teorier er det nærmeste sannhet vi noen gang kommer nettopp fordi de hele tiden testes og retestes og testes igjen og når en teori blir falsifert, altså rebunket, så er det ALLTID av en bedre teori! Nei, kristendommens "beviser" er kun påstander det og det bibelen hevder er ikke en gang en hypotese, kun en ide eller en fantasi.... Men hva er galt å forholde seg til sannheten egentlig? Hvorfor er alle religiøse redd for sannhet? Hvorfor juger de så det renner av dem når det kommer til hva bibelen sier og ikke sier? Alt som står der er sålangt kun bare påstander, så hvorfor forsøker de hele tiden på juge det til noe det ikke er? Hvorfor kan dere ikke være ærlige? Kristendommen er det egeneste rette teorien, hvordan kan en menneskeskapt teori være bedre en gud den almektiges teori? Hans intligens er så høy at ikke engang alle meneskene samlet kan måle seg mot han, herren har rett, vitenskapsmen er like intligente som maur er for oss mennesker, ville du kanskje heller tatt i mot en teori fra en maur? som i følge maurens intligens virker logisk. Ellers er fakta i kristendommen bevist og dokkumentert i bibelen. Javel? Slå opp i bibelen, og nevn et bevis for at Adam og Eva er opprinnelsen til homosapiens. 1 Tim 2,13 For Adam ble skapt først og så Eva. Når noen kaller seg for DjEvelen og argumenterer hardbarka for at kristendommen er bevist og dokkumentert i bibelen, så syntes jeg det lukter litt troll for å være helt ærlig. Ikke trolling, men jeg er ikke releligiøs, men jeg tengte, "ja, hvorfor ikke prøve å stå på andre siden i diskusjonen og se hva som skjer". må jo prøves det å.Konklusjonen er at fra det kristne synspungt er det temmelig enkelt og argumentere for. Endret 10. september 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Konklusjonen er at fra det kristne synspungt er det temmelig enkelt og argumentere for. Ja, og stråmennne spretter i hytt og pine... Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Du kan godt tro på viteskapen, men vitenskapen beviser først noe, så tror alle på det, så finner noen andre foskere ut at det er feil, alle tror på det, så finner noen andre ut, nei, det er ikke feil likevel, så tror alle på det, er vel ikke så mye bedre det? Og da er det veldig logisk sånn som kristne gjør..? Det som står i en gammal eventyrbok skal alle tro på.. Njæ! Tror jeg holder meg til vitenskap, der de hvertfall kan BEVISE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå