Bllink Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Hei! Har 2 maskiner i hus, og vi prøver å dele ting til kvarandre over nettverket. Men vi blir spurt om passord og (brukernavn) for å komme innpå pcen til hverandre. Sist jeg sjekket så har jeg ikke satt noen passord på det greiene der, vet ikke ossen jeg gjør det heller.. Noen som har peiling? Hjeeeelp!! Takker for svar Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Hvis jeg ikke tar helt feil (og uten å vite hvilket/hvilke operativsystem dere bruker) er det snakk om brukernavnet og passordet på maskinen du prøver å koble til. Hvis du (bruker A) vil koble til maskin B, må du skrive inn et gyldig brukernavn og passord for maskin B. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Og om du ikke vil ha passord, så kan du høyreklikke på mappa du vil ha tilgang til over nettverket, velge egenskaper, deling, og sette "Alle" til både skrive og lese Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Ahh, det glømte jeg å nevne. Jeg har XP Pro, han har XP HE. Jeg prøvde å bruke hass maskin til å kople til min, brukte brukernavn og passord for å logge på maskina, men det gjekk ikke. Og det funker ikke omvendt heller, og han har ikke passord på maskina engang :O Fildeling og alt det der er påslått.. Og om du ikke vil ha passord, så kan du høyreklikke på mappa du vil ha tilgang til over nettverket, velge egenskaper, deling, og sette "Alle" til både skrive og lese Den er grei, men problemet er at vi ikke kommer innpå _maskina_ til hverandre, så vi får ikke sett noen mapper :O Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Åssen kobler dere til hverandre da? Trykk windowstasten + r, skriv \\"navnet på pc" og trykk enter Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Trykker Søk og søker etter datamaskiner, da kommer min og hans opp, men får ikke koblet til, krever passord. Skal teste nå når han har restartet. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Jeg prøvde å bruke hass maskin til å kople til min, brukte brukernavn og passord for å logge på maskina, men det gjekk ikke. Og det funker ikke omvendt heller, og han har ikke passord på maskina engang :O Prøv å legg til "MASKINNAVN\" før navnet. Hvis maskinen din heter Ola og brukernavnet ditt er Espen, kan du prøve dette: OLA\espen Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Jeg prøvde å bruke hass maskin til å kople til min, brukte brukernavn og passord for å logge på maskina, men det gjekk ikke. Og det funker ikke omvendt heller, og han har ikke passord på maskina engang :O Prøv å legg til "MASKINNAVN\" før navnet. Hvis maskinen din heter Ola og brukernavnet ditt er Espen, kan du prøve dette: OLA\espen Sjå der ja, hadde glemt å slått på fildeling på hass pc, Og da slapp eg brukernavn og passord når eg trykte på han. Men når han kobla til meg måtte eg ha brukernavn og passord, men fekk det og til Då fiksa alt seg, tusen takk for hjelpa, du er sjef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå