Gå til innhold

Cracke kryptert internett?

Anbefalte innlegg

På skolen vår har de überdumme IT-ansvarlige blokkert Spotify. Grunnen er at de mener at det tar for mye båndbredde, i forhold til YouTube er dette helt feil. (Har snakket med profesjonelle som har bekreftet dette.)

Det er noe som heter "Publikumsnett", hvor ingenting er blokkert og det er det internettet man vil være. Det som er problemet, er at dette krypterte internettet har ett passord på ca. 14 bokstaver/siffer. Er det noen måte å klare å cracke den koden?

Om jeg har brukt feile ord på feile plasser, som kryptert, cracke osv. beklager jeg.

Noen som kan hjelpe? Om dette er ulovlig, vil jeg gjerne be en Moderator om å låse topicen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn ut hva slags kryptering de bruker.

Hvis de bruker WEP-kryptering, tar det omtrent 60 sekunder å knekke krypteringen.

Hvis de bruker WPA er det en del vanskeligere og WPA2 kan du bare glemme.

Skal prøve å finne ut det! :)

Jeg tror det hjelper å bare ta med en kabel hjemme fra og koble til veggen. Det hjelper hvertfall når de sperret internett på skolen min før.

Og hvis du ikke får noe svar her så prøv å spør/søk på freakforum.

Tror nok ikke jeg får sitte i fred med kabel, uten at lærere springer rundt å spør om hvorfor jeg bruker kabel.

Lenke til kommentar

Det er noe som heter "Publikumsnett", hvor ingenting er blokkert og det er det internettet man vil være. Det som er problemet, er at dette krypterte internettet har ett passord på ca. 14 bokstaver/siffer. Er det noen måte å klare å cracke den koden?

Som wendel sier må du finne ut hva slags sikkerhet de har på dette nettverket. Hvis de bruker WEP burde du greie å finne passordet (sett at det er trafikk på nettverket) iløpet av få minutter. Hvis det er WPA, derimot, har du et litt større problem. Et enkelt Google-søk gir deg garantert svaret på hvordan dette utføres.

Uansett, med mindre du har tillatelse av de som eier nettverket, noe som vil være skolen, har du ingen lovlige måter å få tak i passordet på. Jeg velger derfor å stenge tråden før slike råd blir gitt.

Reaksjoner på moderering tas som vanlig på PM og ikke her i tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...