mikep Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Heisann! Er en gutt som nettopp har startet litt med programmering (VB). Så jeg har et spørsmål: Har fått i oppgave å lage to textboxer og èn label i en form. textboxene er over og under label. Det jeg skal gjøre er å klare å forrandre text i label når jeg TAB'er mellom de to textboxene. Noen som har noen idèr? Tusen takk på forhånd! Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Hei De fleste kontroller har en masse "events", dvs forhåndsdefinert kode som kjører idet ett eller annet skjer. Ett eller annet er f.eks klikk, dobbeltklikk, mus over, tastetrykk, får fokus, mister fokus, ... Finn høvelig event og skriv kode der som putter ønsket tekst i label'en. Ja jeg vet dette er ullent og generelt, men får du til dette er du langt på vei sjef. Edit, skal hjelpe deg litt til: Over kodemodulen er to dropdowns. I den venstre velger du hvilken kontroll, så i den høyre velger du hvilket event, så har du stedet å skrive. HTH. Beste hilsen Harald Endret 10. september 2010 av Harald Staff 1 Lenke til kommentar
mikep Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 Hei De fleste kontroller har en masse "events", dvs forhåndsdefinert kode som kjører idet ett eller annet skjer. Ett eller annet er f.eks klikk, dobbeltklikk, mus over, tastetrykk, får fokus, mister fokus, ... Finn høvelig event og skriv kode der som putter ønsket tekst i label'en. Ja jeg vet dette er ullent og generelt, men får du til dette er du langt på vei sjef. Edit, skal hjelpe deg litt til: Over kodemodulen er to dropdowns. I den venstre velger du hvilken kontroll, så i den høyre velger du hvilket event, så har du stedet å skrive. HTH. Beste hilsen Harald Takk! Var visst .Leave Lenke til kommentar
mito55 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Heisann! Er en gutt som nettopp har startet litt med programmering (VB). Så jeg har et spørsmål: Har fått i oppgave å lage to textboxer og èn label i en form. textboxene er over og under label. Det jeg skal gjøre er å klare å forrandre text i label når jeg TAB'er mellom de to textboxene. Noen som har noen idèr? Tusen takk på forhånd! Lenke til kommentar
mito55 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Hei, Prøv denne koden her: Private Sub TextBox1_GotFocus(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles TextBox1.GotFocus Label1.Text = TextBox2.Text End Sub Private Sub TextBox1_LostFocus(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles TextBox1.LostFocus Label1.Text = TextBox1.Text End Sub End Class Kommentar: Bare legg inn forskjellig tekst i de to tekstboksene før du kjører programmet ditt. Når du trykker tab, så skifter labelteksten mellom det som er i tekstboks 1 og det som er i tekstboks 2. Håper jeg ikke har misforstått deg. Endret 15. oktober 2010 av mito55 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå