Gå til innhold

clocke ned NB på crosshair IV

Anbefalte innlegg

Sliter med overheating av northbridgen på mitt ASUS Crosshair IV Formula. Shutdown kommer når den når ca 60-65 grader :s Har sett på andre forum at heatsinken ikke er i kontakt med chipen fordi skruene er for lange eller no tull. Kan jo sende kortet inn og, men skal på multilan i helga og gidder ikke være uten hovedkort såpass lenge ;p

Altså, hvordan skal jeg klokke ned northbridgen? Må vel gjøre det i BIOS da, men er det noen andre som har bedre erfaring enn meg her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjenner jeg ikke helt til det desingnmessige på kjøleløsningen på NB på CHIV i detaljer men jeg har hørt om dette problemet.

Du kan jo prøve å stramme skruene littegrann hvis du kjenner at du har noe å gå på uten å bruke makt såklart, også kan du bruke skiver som du fester ekstra hvis du har noen som passer. Og prøv å fest en vifte i nærheten av kjøleribbene som en midlertidig løsning, hvis det er kontakt av noe slag så bør det hjelpe mye. :thumbup:

Hvis du skal klokke ned northbridgen så tenker jeg det eneste du får gjort da vel er å senke volt. Det finner du lett tilgjengelig i bios. Så da får du i så fall bare prøve deg frem og se om systemet holder seg stabilt og senke litt og litt om gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...