Feynman Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Hei, Er på jakt etter programvare for HTML-redigering. Det er ikke snakk om webutvikling, bare tekst som lagres som HTML. Bruken er brukerdokumentasjon som kan vises i en nettleser, kompileres til .chm, evt. brukes it Qt Help. Vet at det fins mye, men jeg har en del ønsker og da blir det straks mer begrenset: * WYSIWYG, helst WYIWYM: Bør ha mer funksjonalitet enn en kode-editor * Ren HTML: Ingen reformattering av tags, legger ikke inn egne spesial-tagger (som i RoboHelp), forandrer ikke koden uten grunn. * Støtter CSS * Billige lisenser, eller gratis Visual Studio og MS Expression har det jeg ønsker, men også en god del andre ting som er uninteressante. Dreamweaver har jeg ikke forsøkt, men er også priset for høyt. Arbortext virker lovende, men her er ikke pris oppgitt. Liker arbeidsmetodikken, men det krever litt mer enn editoren. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Hva med Visual CHM? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 Ga ikke noe godt første inntrykk KompoZer ser faktisk ikke så verst ut. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Helt til jeg trykket bold-knappen, forventet <b> eller <strong>, og fikk en <span>-tag! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Er ikke det riktig da? :S Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Kanskje. Har ikke jobbet så veldig mye med HTML til at jeg skal påstå hva som er best. Poenget var vel at jeg først og fremst ønsket semantiske uttrykk, ikke formattering direkte. <strong> og <em> minner veldig mye om funksjoner jeg husker fra LaTeX. <span> tar mye plass, og virker litt for formatterings-orientert. Men det er mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Tror nye HTML skal bruke span+css istedet for <b> etc. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Har du noen referanser? Det nærmeste jeg fant var noe om at CSS kunne gi bedre effekter enn de klassiske tag'ene. Trenger en god grunn. Nå er jeg egentlig ikke ute etter så mange effekter, konsistent stil er det viktige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå