Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Monoforster på 5200W

9ls1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke noe link, det eneste jeg finner en en gammel annonse på finn.no, der den ble lagt ut for 2500kr

Dette er kjempe tilbud. det er ikke no tvil om det. Butikken er en konkurs shappe. For eks kjøpte jeg 12" Almani sub: ny pris 1900kr - for 500kr

Spec jeg fant ut om forsterkeren:

500W rms @ 4 Ohm

700W rms @ 2 Ohm

1200W rms @ 1 Ohm

Dette er det eneste info jeg finner: Lese det som står om søket...

Endret av 9ls1
Lenke til kommentar

Kvaliteten generelt er dårlig, og de måler watt på en merkelig måte bla...

Tipper den forsterkeren koster rundt 200kr å produsere.

har du prøvd de? noen erfaring eller er det fordi de selges på netthandelen?...

PS: noe som koster 2000-3000kr kan ikke være sååå dårlig..?

Lenke til kommentar

En bekjent har kjøpt samme forsterkeren men da er den merket ads.

Absolutt ikke anbefalt..

Den slår seg av straks man skrur opp (og alt er sjekket).

Alt av "førpris" "tilbusdspris" osv på uscarvor og ads er bare bløff for å lure de som ikke har erfaring med bilstereo.

Almani? Aldri hørt om og har holdt på med bilstereo i mange år.

Ett godt tips, høres det for godt ut at det kan være sant, så er det som oftest det..

Det er salg på USamps monoblokker mange steder nå, det er et mye tryggere valg..

Lenke til kommentar

Nå kjøpte kompisen min seg en slik forsterker. vi testa den med Almani subben og med en dobbel 10" Magnat kasse.

Den spilte lett de, kunne ikke ha gain på max. men den var en jevn skurring i subbene når det ikke var musikk. kan dette ha med at vi brukte tynne strømledninge 1,5kvadrats? eller er det forsterkeren?

Ellers spilte Almani subbe bra, i en hjemmemakka kasse på 30x30x40

Endret av 9ls1
Lenke til kommentar

Lol "den spilte lett de" men du kunne ikke ha gain på fullt, og brukte 1,5mm2 kabler...

Det sier egentlig det meste om hørselen din, og ikke minst din kunnskap om bilstereo.

Jeg kaller det flaks, at ikke noe tok kvelden.

Men kjør på med den forsterkeren du, den er sikkert bra nok for deg, no offence ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

viss du sier at uscarvor er noe dritt har ikkje du helt peiling på ka du snakker om. klart der er en god del dritt siden det er billig, men der er også av bedre typene som har fått uscarvorlogo. poenget er at fabrikkene som produserer det merket produserer flere titals merker, og leverer ut til forsjellige forhandlere etter forhandlerens ønske om merke, kostnad og utseende.

forsterkeren som er tatt opp i tråden her er en av dei bedre som har fått tildelt uscarvor navnet, den er stabil i 1 ohm og yter da 1250w rms noe som er veldig bra til prisen. den trenger kabler på minst 25 mm2 og helst 35mm2 og kondensator på 1,5 farad holder ikkje til å holde oppe strømmen, må ha kondensator på minst 3 farad helst og mere. først da kan du koble på det forsterkeren er god for.

har selv prøvd denne med 2 stk 12" subber på 700wrms 2*4 ohm kjørte da i 1 ohm og forsterkeren drar dem utrulig godt. ikke tegn til varme eller noen ulyder. her er en link til samme forsterkeren bare denne har ikkje fått noe merke tildelt og den har fått svarte kjølerille i staden for grå som netthandelen hadde. for å gi en oppklaring i det at den står 5200w på, er at det er ei måling som gir max effekt og dette er ikkje rms. samme gjelder di aller fleste bilforsterkere, også di med merker som har status står der ofte max effekta på forsterkeren.

sjekk alltid opp forsterkerens rms effekt i den ohmen du skal bruke den i. det greieste er å kjøpe en som yter tilnermet det samme som subbene tåler i teorien er det bedre med litt for kraftig forsterker enn litt for liten.

i mitt tilfelle er forsterkeren litt for liten men den klarer det utrolig bra.

den har samme spesifikasjoner, står samme på og er helt lik utseende viss man ser bort i fra lakeringa.

http://bestbilstereo.no/index.php?nr=90&case=4&id=156&idkategori=102

merke er ofte en del med status. ytelse og kvaliteten som teller.

Lenke til kommentar

Ja ja, innlegget var i det minste langt da, men dessverre fullt av svada...

For det første, hvis du MÅ ha en kondensator, så er det noe veldig feil med forsterkeren, for det vil si at forsterkeren ikke har noen god strømforsyning.

INGEN bilstereo-oppsett skal ha behov for noe separat kondensator. Hvis forsterkeren trenger mere strøm enn det man har tilgjengelig, så må man ha mere strøm, og det får man ikke av en kondensator, den gir absolutt ingen ekstra strøm til systemet, men den kan i en viss grad utjevne spenningsfall.

Skal man ha strøm til 1200w rms, så trenger man rundt 100 ampere, og det er det ikke tilgjengelig i normale småbiler, som ofte har dynamo på 60-80A. Så da må man logisk nok ha en større dynamo, og et større batteri.

Har du litt peiling på elektronikk, så vil du fort se at innholdet i forsterkeren er av lav kvalitet generellt, og ikke koster stort.

Jeg har drevet med bilstereo i 20år (salg og montering), så jeg har nok en viss peiling på mye innen bilstereo, men hvis du er fornøyd med uscarvor, så er jo det fint for deg, og de som selger det, men å si at uscarvor er bra, det blir helt feil, for det finnes ikke så veldig mye som er dårligere.... Man finner noe på netthandelen og qxl, men ikke mye.

Den forsterkeren yter nok ikke 1250w rms heller, hvis du måler den, men kanskje en 700-800w hvis den får nok strøm. Man kan ikke bare se på rms watt, man må også se hvor mye forvrengning den har ved oppgitt rms watt ;)

Lenke til kommentar

viss du har så god erfaring med bilstereo så vet du vel også at mange merker produseres på samme fabrikkene. sier ikkje at uscarvor er bra, siden der er mye dårlig kvalitet og ytelse på en del av produkta som er nevnt ovenfor, men der er utgaver som er en helt anna kvalitet og ytelse på også. så viss du mener at alt av uscarvor er dårlig så rakker du også ned på mange andre merker. viss man leter litt finner man en haug av merker til og med kjente merker som er produsert samme plass.

når subben slår får man strømmfall i takt med musikken kondensatoren er til for å forhindre det når ikkje batteriet og dynamoen holder. kraftigere batteri og dynamo er det første som må til, no som sier seg selv. etter det så er kondensatoren for å gi ei jevnere spenning og strømmtilførsel på forsterkeren i strømmfallene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...