Gå til innhold

Kjøp av GamerPC (est. 12k-14k) samt prisestimering på brukt gamerPC

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe ny PC og samtidig selge min gamle til en venn. Av den grunn trenger jeg litt hjelp til vurdering av nye deler og en prisestimering på PCen jeg skal selge til tjommisen min.

Gammel GamerPC

- Asus EN8800GTS 640 MB

- Asus P5Q

- Intel Core 2 Quad Q9300

- Corsair 600-700W

- Corsair TWIN2X 8 GB (DDR2) [Link]

- Antec Twelve Hundred

- 1 stk 250GB HDD

- Zalman Nvidia CPU vifte noe á [dette]

- Samsung Syncmaster 226BW 22" 2ms

Så han får basically hele sullamitten bortsett fra tastatur/mus, lydkort og harddiskene mine. Kabinettet er i relativt god stand, noen riper her og der, men alt er intakt og funksjonelt. Noen som har innskudd på en grei pris for PCen? Selv tenkte jeg 5k, men jeg er ikke sikker.

Ny GamerPC

Prisguide handleliste

Her har jeg valgt alt bortsett fra RAMen, men om de delene jeg i det hele tatt har valgt er optimale, er jo en annen sak. Jeg er veldig oppmerksom på å ikke få noen "flaskehalser" i buildet. Jeg vil at CPU, GPU og RAM skal være omtrent jevne på ytelsen, og har et økonomisk toppsjikt på 12-14k, kommer litt an på kabinett og om jeg kjøper to skjermer med en gang.

Jeg regner også med at vannkjøling kommer på plass senere i halvåret, men jeg vet ikke om det har så mye å si for valg av deler, da.

På forhånd takk for hjelp!

Endret av Hawtz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare meg eller ser jeg ikke noe ram her?

Han nevner forøvrig vannkjøling og da er 800D et ypperlig valg.

Det er et dyrt kabinett, men som jeg ser det så er kabinett og PSU noe man virkelig bør legge penger i. Et 800D kabinett kan du garantert ha svært lenge.

HVis du liker utseendet er COoler Master HAF X også et svært godt, om ikke bedre alternativ.

Trenger du anbefalinger til ram så kan du sjekke signaturen min.

Anbefaler forøvrig den nye MSI Hawk 460 GTX over Cyclone :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes du skal velge et annet kabinett da 2200 kr er litt drøyt for en 12-14k build. 1500 kr bør være maks.

Den gamle pcen er vel verdt rundt 4-5k kanskje :hmm:

Jeg ser poenget ditt, men 800D er et såpass vakkert kabinett, at det er vanskelig å motstå. Og så er det jo ypperlig for vannkjøling. Har du noen bedre forslag?

Er det bare meg eller ser jeg ikke noe ram her?

Han nevner forøvrig vannkjøling og da er 800D et ypperlig valg.

Det er et dyrt kabinett, men som jeg ser det så er kabinett og PSU noe man virkelig bør legge penger i. Et 800D kabinett kan du garantert ha svært lenge.

HVis du liker utseendet er COoler Master HAF X også et svært godt, om ikke bedre alternativ.

Trenger du anbefalinger til ram så kan du sjekke signaturen min.

Anbefaler forøvrig den nye MSI Hawk 460 GTX over Cyclone :)

Har ikke valgt RAM enda, nei, for jeg er såpass usikker på den fronten.

HAF X var ikke så fin :(

Hva kan du si om Hawk? Cyclone er jo OC potensiale, og har en stillere og bedre viftere, tror jeg.

Endret av Hawtz
Lenke til kommentar

Synes du skal velge et annet kabinett da 2200 kr er litt drøyt for en 12-14k build. 1500 kr bør være maks.

Kabinetter er for dyrt til dette oppsettet.

Og hvis man bruker det, burde det være vannkjøling.

Hva får dere til å si dette? Han har valgt deler til en pris på 12700,- og mangler ram. Han er derfor innenfor budsjettet og bør få velge fritt hvilket kabinett han vil ha.

Kabinett burde heller være en smakssak enn en "for dyr for hardware"-sak.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Maccan:

Jeg har sett på komponentguiden din. Lurer dog på noe. Utav de tre prisklassene du har gitt for RAM til i7-oppsett, hvilket anbefaler du til mitt oppsett, slik at det er en noenlunde samme perfomancenivå for CPU, GPU og RAM? Om det i det hele tatt er noenlunde likt nå, da :p

Håper du skjønte formuleringen min :S

Endret av Hawtz
Lenke til kommentar

Vil kalle dette et ganske sykt opsett:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=835315&su=7107E8FA-B23B-46E8-98AC-64CB1D0D4895

Kan evt finne et 1366-socket kort med støtte for crossfire ;) og selvfølgelig er det bare idioter som meg som handler fra komplett ;) (bor 10min med bil derfra)

Jeg har alltid vært en nvidiagutt når det kommer til skjermkort. Men er ikke to GTX 460 i sli bedre enn HD5850?

Lenke til kommentar

selv har jeg GTX 460 og kjører alle spill på maks, lurer egentlig hvorfor folk gidder å bruke mer enn 2500kr på skjermkort :hmm:

vis dem ikke skal ha eyefinty da..

Du skjønner ikke det?Da tviler jeg på at du har kjørt spill som Metro 2033 med alt på maks og oppløsning på 2560x1600,det kortet der klarer aldri det spillet der på maks.Det er jo bare og ta hvem som helst test http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2010/07/12/nvidia-geforce-gtx-460-graphics-card-review/10 her er BF2 med alt på maks,vil ikke kalle å kjøre alt på max med et minimum på 15 FPS.

Lenke til kommentar

selv har jeg GTX 460 og kjører alle spill på maks, lurer egentlig hvorfor folk gidder å bruke mer enn 2500kr på skjermkort :hmm:

Du skjønner ikke det?Da tviler jeg på at du har kjørt spill som Metro 2033 med alt på maks og oppløsning på 2560x1600,det kortet der klarer aldri det spillet der på maks.Det er jo bare og ta hvem som helst test http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2010/07/12/nvidia-geforce-gtx-460-graphics-card-review/10 her er BF2 med alt på maks,vil ikke kalle å kjøre alt på max med et minimum på 15 FPS.

nå er jo metro 2033 koda like dårlig som om jeg skulle gjort det da, og jeg spiller med 1080..

Lenke til kommentar

nå er jo metro 2033 koda like dårlig som om jeg skulle gjort det da, og jeg spiller med 1080..

Skal man si det om alle spill man ikke kan spille på maks da?Det klarer heller ikke BF2 på maks,det kan du se på hvem som helst review,er det spillet dårlig kodet og da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...