Spielhaug Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Jeg skal begynne å legge nettverket i huset mitt. I den anledning har jeg noen utfordringer med plassering av bokser (wireless, switch osv...) Rørene er trukket, slik at kablingen må bli slik som på vedlegget. Det jeg lurer på er hva bør jeg ha av utstyr på de forskjellige stedene? Bør jeg har router eller switch på henholdvis gul, rød og blå boks? Lenke til kommentar
War Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) På denne måten så blir det ingen nye strekk med kabel. Du kan også sette et AP hvor som helst i en switch for å få trådløst fra den radiusen. Switchen etter router pleier å være litt større en switchene i mindre rom. Jeg valgte 24p etter router og 8p vifteløse i tvrom ++. 100mb er billige, 1gb koster litt mer. Alt 2 er en router så switch for å så trekke 20 kabler fra en switch inn i alle rom. Det lønner seg ikke på noe vis. Endret 10. september 2010 av War Lenke til kommentar
Spielhaug Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Tusen takk! Akkurat det jeg trengte svar på! Regner med det er router innebygd i Modemet fra Lyse, så da trenger jeg ikke router før "hoved-switchen". Lenke til kommentar
War Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Stemmer, det er kanskje switch der også , er det 4 porter så trenger du ikke switch der heller om du har 4 strekk. Kun på endene hvor du vil ha flere ting på en kabel. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Får du hjemmesentral ala trådløs, eller får du en uten antenner? Hvis du har den uten antenner, så er det ikke router i den, får du en med, så er det router i den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå